Mobilnost u Njemačkoj realizirana je od 3. do 7. ožujka 2025. Desetero učenika: Patricia Bošnjak, Dunja Brkić, Marija Biršić Dora, Petra Ciler, Paula Dimač, Luca Jukić, Nela Fabijanec, Anja Ristemi, Maria Milanović Vugrač i Mislav Vizjak te pedagoginja Katarina Križić i dvoje učitelja: Helena Balaško i Goran Višak sudjelovalo je na Erasmus+ razmjeni u gradu Gudensbergu u Njemačkoj.

 Gudensberg je gradić od 9000 stanovnika u blizini većeg grada Kassela. Učenici i učitelji su bili gosti u Dr.-Georg-August-Zinn-Schule in Gudensberg. Navedena škola je jedna od 15 najboljih škola u Njemačkoj koja potiče samostalno digitalno učenje, a učitelj je koordinator i savjetnik u procesu samostalnog učenja. Doživjeli smo jedan ”obrazovni šok”. Ulaskom u učionice nismo vidjeli bilježnice, knjige, pernice, već učenike koji sve zadatke rješavaju na svojim iPadima. Na njima svaki učenik nalazi sve lekcije za učenje, zadatke i istraživačke radove. Zadaci koje učenici dobiju često su samostalni i istraživači oblici rada ili rad u grupama. Za vrijeme nastave učenike se često može vidjeti izvan učionica kako u tišini rješavaju dobivene zadatke. U njihovoj školi postoje dvadesetominutna pojašnjenja određenog gradiva kroz kratke „Input“ lekcije gdje u malim grupama učitelj određenog predmeta pojašnjava gradivo. Svaki razrednik svaki tjedan ima individualne razgovore sa svakim od učenika gdje zajedno analiziraju rad učenika i dogovaraju eventualna poboljšanja ili zadatke za napredak. U višim razredima učenici imaju predmete gdje razvijaju različite životne vještine, od kuhanja, šivanja do oblikovanja drveta. A poseban je naglasak i na održavanju radnog prostora koji učenici ostavljaju urednim. Njihov obrazovni sustav koji provode ostavlja dojam da je veliki naglasak na samostalnosti učenika te na razvijanju životnih vještina i preuzimanju odgovornosti za svoje djelovanje.

Naši učenici bili su smješteni u obiteljima koje su ih primile kao goste te su sa svojim domaćinima pratili nastavu i način na koji se radi. Također, upoznali su gradove Gudensberg i Kassel, ali i okolna mjesta jer je veći dio učenika iz obližnjih  mjesta i putuju autobusom u školu. Svaki dan je bio isplaniran pa su učenici, između ostaloga, posjetili Future space gdje su se okušali u programiranju, informirali se o različitim vrstama senzora koji postoje kako bi grad bio ”zelen” i održiv. Sastavljali su robote na satu robotike, otiskivali logo na majice i izrađivali personalizirane bočice uz vodstvo nastavnika i učenika koji su članovi školske zadruge. Posljednji dan su se svi zajedno okušali u pripremi tradicionalnih njemačkih jela i to su samostalno sve radili, od dobivanja recepta, pripreme hrane, serviranja do spremanja radnog prostora. Radni jezik je bio engleski u kojem se naši učenici izvrsno snalaze, a neki su imali prilike isprobati i svoje znanje njemačkog jezika što u školi, a što u obiteljima gdje su bili smješteni.

Učiteljica Helena Balaško, učiteljica njemačkog jezika u našoj školi, sudjelovala je na satovima njemačkog kao materinskog, njemačkog za strance i španjolskog kao stranog jezika. Na nastavi se koriste različite metode poučavanja uz naglasak na samostalnost u radu. Također je na kratkim satovima učila njemačke učenike o Hrvatskoj i hrvatskom jeziku. Učenici su u četiri grupe vrlo rado sudjelovali u nastavi te su cijeli dan u školi pokušavali izgovoriti hrvatske jezikolomce, npr. „Riba ribi grize rep“.

Učitelj Goran Višak pratio je nastavu matematike, robotike, kemije, biologije i fizike. Na nastavnim satovima prvo što je primijetio je veći broj učenika u pojedinim odjelima, djeca koriste računala, ne koriste udžbenike i radne bilježnice. Sve potrebno rade na računalima, ali učitelji mogu kontrolirati korištenje u svakom trenutku. Učenici ne koriste mobitele za vrijeme odmora, već se druže na hodnicima. U radu se traži jako puno samostalnosti, tj. učenici su naučeni sami rješavati svoje zadatke i raditi svoje planove učenja koji onda dovode do boljih rezultata. Također je održao dva školska sata kemije s učenicima osmih razreda koji kemiju uče prvu godinu. Tema je bila razdvajanje smjesa. Radni jezik je bio engleski, a kako su u tom razredu učenici različitog znanja engleskog, učitelj je kombinirao i lekcije na njemačkom jeziku što je izuzetno poticajno djelovalo na učenike koji su satove odradili izvrsno uz vrlo dobre upute učitelja Višaka.

Erasmus+ razmjene izuzetno poticajno djeluju na učenike koji se uče samostalnosti, uče kroz sudjelovanje u školama u inozemstvu, socijalno se osvještavaju, uvažavaju različitosti, uče se empatiji te rastu u svojem emocionalnom i socijalnom razvoju. Radost na susretu i tuga na rastanku učvrstile su mnoga hrvatsko-njemačka prijateljstva. Učitelji se također vraćaju s nekim novim iskustvima i idejama za daljnji rad.

Do novog susreta, „Bis bald“!

                                                                                    Helena Balaško

                                                                                    Katarina Križić

                                                                                    Goran Višak

Financirano sredstvima Europske unije. Izneseni stavovi i mišljenja su stavovi i mišljenja autora i ne moraju se podudarati sa stavovima i mišljenjima Europske unije ili Europske izvršne agencije za obrazovanje i kulturu (EACEA). Ni Europska unija ni EACEA ne mogu se smatrati odgovornima za njih.



0 Comments

Odgovori

Avatar placeholder

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)