Zahvaljujući  Erasmus+ programu, nas tri učiteljice, Suzana Hergotić, Sanja Šikić Rupa i Azra Vaupotić, odlučile smo se za mobilnost job shadowinga.

Job shadowing je vrsta aktivnosti u kojoj učitelj/učiteljica promatra i prati rad kolega, njihovih tehnika poučavanja, metoda i načina rada, iskustva svakodnevnog života u školi, radnog okruženja neke europske škole s ciljem primjene viđenog u svojoj školi.

Potaknute uspješnom prošlogodišnjom suradnjom u okviru Erasmus programa s OŠ Puntallana, kada su učiteljice istoimene škole posjetile našu i sudjelovale u job shadowingu, logičan izbor za naš job shadowing bila je upravo OŠ Puntallana s ciljem praćenja njihove nastavne prakse.

     OŠ Puntallana smještena je u istoimenom gradiću na otoku La Palma koji pripada kanarskom otočju. Puntallana se nalazi na sjeveroistočnoj obali otoka La Palme, na nadmorskoj visini od 420 m. La Palma je peti najveći otok na Kanarima i najudaljeniji od afričkog kopna. S oko 40 posto zelenila, najšumovitiji je otok i zato se naziva i Isla Verde (Zeleni otok) ili Isla Bonita (Lijepi otok). Kako je do La Palme nešto kompliciranije doći, pošteđena je masovnog turizma poput onog na Tenerifima ili Gran Canariji. Tijekom našeg boravka, osim glavnog grada Santa Cruza, posjetili smo i prekrasne gradiće Los Cancajos i San Andrés y Sauces s prirodnim bazenom i plažom imena Charco Azul. Uz to, iskusili smo i planinarenje kroz šumu lovora unutar zaštićenog bio rezervata Cubo de la Galga.

     Osnovna škola Puntallana ima 10-ak učitelja i približno sto učenika. Rade u jednosmjenskoj nastavi organiziranoj od 8.30 do 13.30 sati. Školski sustav organiziran je do 6. razreda (osnovno obrazovanje) te jedan razred predškole koju čini mješovita skupina djece od 4 do 6 godina starosti. Izvannastavnih aktivnosti nemaju. Unazad nekoliko godina uveden je novi predmet pod nazivom Emocrea koji je usmjeren na kreativnost i osjećaje. Škola ima kantinu u kojoj se hrane učenici koji žele te plaćaju kuhani obrok.

Nemaju stručno pedagoško-psihološku službu, ali ni školsku knjižnicu. Određene situacije s učenicima rješava ravnateljica ili djelatnica za pomoć učenicima.

Svakog ponedjeljka učitelji imaju sastanak na kojem razgovaraju o aktualnostima unutar škole te ostaju u školi do 16.30. Svaki učitelj-razrednik ima svoj razred u kojem predaje sve predmete osim vjeronauka, engleskog jezika, tjelesnog i glazbenog. Učitelji vode svu pedagošku dokumentaciju od planiranja godišnjeg kurikuluma za svoj nastavni predmet do pedagoškog i obrazovnog vođenja njihove inačice e-Dnevnika. Učenicima ne upisuju brojčane ocjene (iako ih daju na redovitim ispitima znanja), već samo bilješke. Na kraju polugodišta u e-Dnevnik upišu završnu ocjenu.

     Naš prvi dan započeo je upoznavanjem škole i djelatnika. Učenici 2. razreda proveli su nas kroz školu i potrudili se na engleskom jeziku imenovati svaku prostoriju. Toga dana priređeno je i tradicionalno slavlje povodom dana sv. Martina (San Martin) te zajedno s učiteljima i učenicima hodali smo Puntallanom, svirali na instrumentima koje su djeca kod kuće izradila od recikliranog materijala i pjevali. Organizirano je i pečenje kestena u dvorištu škole za sve učenike i učitelje. Kesteni su bili izvrsni, ali potpuno drugačijeg okusa budući da ih oni peku sa slaninom i soli. Na kraju nastavnog dana učiteljima smo kroz prezentaciju pričali o Hrvatskoj, Koprivnici i našoj školi.

Drugoga dana, učenici 6. razreda proveli su nas ulicama i znamenitostima Puntallane pritom vježbajući engleski jezik. Sljedeće dane prisustvovali smo izravnom promatranju nastavnog rada kolega u osnovnoj školi, ali i radu odgajateljice u skupini predškolaca.

Posljednjeg dana našeg boravka u školi domaćini su nam priredili iznenađenje koje je bilo odraz njihove topline i srdačnosti. Svi učenici i djelatnici škole okupili su se u školskom dvorištu, djeca su izradila plakat s hrvatskim riječima „Hvala! Volimo vas!“, zahvalili nam uz mnoštvo zagrljaja i osmijeha te uručili poklončiće, njihove tradicionalne proizvode.

     Iako smo uočile puno sličnosti s našim školskim sustavom, razlike su ono što nas je najviše zainteresiralo i navelo na promišljanje. Ne samo da smo ojačale svoje profesionalne kompetencije već je ovo iskustvo oplemenilo naše umove i srca, zahvaljujući očuvanoj materijalnoj i nematerijalnoj baštini otoka, bogatoj kulturi stanovništva i njihovoj ekološkoj osviještenosti kako bi očuvali i zaštitili prirodnu ljepotu La Palme, lijepog zelenog otoka usred Atlantskog oceana.

Galerija fotografija: Erasmus – CEIP Puntallana, La Palma

Financirano sredstvima Europske unije. Izneseni stavovi i mišljenja su stavovi i mišljenja autora i ne moraju se podudarati sa stavovima i mišljenjima Europske unije ili Europske izvršne agencije za obrazovanje i kulturu (EACEA). Ni Europska unija ni EACEA ne mogu se smatrati odgovornima za njih.

Categories: Erasmus+

0 Comments

Odgovori

Avatar placeholder

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)