SVJETSKI DAN ZAŠTITE ŽIVOTINJA 4. listopada

Svjetski dan zaštite životinja, obilježava se svake godine 4. listopada. Prvi je puta obilježen 4. listopada 1931. godine na konvenciji ekologa u Firenci, kako bi se upozorilo na ugroženost životinjskih vrsta, a tijekom godina je prerastao u događaj posvećen brizi za sve životinje.

Pedagogijska i psihologijska istraživanja potvrdila su da se dječje samopoštovanje razvija i jača uz prisutnost kućnog ljubimca. Samopoštovanje je važan čimbenik socio-emocionalnog razvoja djece. Dijete razvija pozitivan odnos s kućnim ljubimcem, uči se empatiji (sposobnost da dijete razumije kako se druga osoba osjeća), odgovornosti, kako se brinuti za kućnog ljubimca, njegovati ga i hraniti. Kućni ljubimci pas ili mačka daju odličnu mogućnost za tjelesnu aktivnost djece i nestrukturiranu igru: odlasci u šetnju, trčanje, plivanje, vježbanje. Djeca se kreću uz kućne ljubimce, borave u prirodi, uspostavljaju nježan odnos prema životinji, zajedno s obitelji provode slobodno vrijeme, a to pruža izvrsnu mogućnost za socijalni i kognitivni razvoj djeteta. Uz kućnog ljubimca djeca uče koristiti svoja osjetila za ravnotežu, primjenjivati različite vrste dodira na temelju životinje. Na primjer, djeca će naučiti imati i nježniji dodir s osjetljivijim životinjama poput zečeva, hrčka ili mačaka.

„Kada djeca upoznaju svoje kućne ljubimce, to ih otvara dubljem razumijevanju životinja u širem svijetu. “Oni imaju tendenciju da nauče od svojih ljubimaca, nekako, kako da imaju više razumijevanja, empatije i reagiranja prema životinjama općenito”, kaže John Bradshaw, bivši čitatelj ponašanja kućnih ljubimaca na Sveučilištu u Bristolu, UK, i autor nekoliko knjiga o mačkama i psima.1

Moji učenici 2. a razreda od 1. r. vole priče i pjesme u kojima se spominju životinje ili su životinje glavni likovi priča. Učenici rado dijele sa svojim suučenicima šaljive, zanimljive događaje o njihovim kućnim ljubimcima. Proveli smo projekt vezan uz obilježavanje Svjetskoga dana životinja. Učenici su pitali mogu li donijeti u školu i svoje plišane igračke životinja? Aktivnosti smo provodili u paru ili samostalno. Učenici su u školu donijeli plišane igračke-životinje, rekli su suučenicima zašto su donijeli baš tu određenu plišanu igračku-životinje, a poslije su ih stavili u razredni šatorčić „da odmaraju“. Istražili smo koliko učenika u našem razredu ima kućnih ljubimaca i koje vrste životinja. Iz nastavnoga predmeta Prirode i društva učili smo o Životinjama u okolišu. Ostvarena je suradnja s roditeljima. Otac učenika Vite Pokosa, dipl veterinar Antonijo Pokos pripremio je prezentaciju o brizi o kućnim ljubimcima i načinu ophođenja, ali i o zaštiti životinja. Učenici su s velikim zanimanjem pratili predavanje veterinara, odgovarali na pitanja i pričali o svojem iskustvu o ophođenju i brizi o kućnim ljubimcima. Učili su i o vrsti životinja u našem okolišu i zaštićenim životinjama. Naučili su kako se prilazi nepoznatom psu, kako možemo prema izgledu ponašanju psa uočiti kakvoga je raspoloženja, želi li se pas uopće družiti s nama odnosno dopustiti bliskost.

Gost iznenađenja za učenike 2. a r. bio je kućni ljubimac učenika Nikole Markovića, pas Nala. Mama učenika Nikole Markovića, gđa Maja Marković dovela je u učionicu pesicu Nalu. Nikola i njegova mama ispričali su tko se o Nali najviše brine, kako se ponaša prema djeci, što voli jesti? Učenike je zanimalo kako je Nala stigla u njihov dom i tko joj je nadjenuo ime? Uz podršku gđe Maje i veterinara Antonija učenici su mogli dodirnuti Nalu, maziti je i poslušati otkucaje njezina srca uz stetoskop.

Zajedno smo otišli do školske knjižnice gdje su učenici istraživali zanimljive činjenice o životinji o kojoj su željeli naučiti nove činjenice. Školska knjižničarka uputila ih je kako se koristiti enciklopedijama. Učenici su pronašli uz podršku učiteljice najvažnije podatke o određenoj životinji, prepisali ih u pisanke, ali su također mogli istražiti i kod kuće imaju li vlastite enciklopedije te uz Internet uz podršku roditelja.

Pripremila sam učenicima upute za izradu plakata na kojem su prikazali vlastito istraživanje o životinji. Tijekom nastavnih satova Prirode i društva i Sata razrednika svaki učenik/učenica ispričao/ispričala je suučenicima najzanimljivije podatke o životinji. Učenici su bili pripremljeni za prikaze, a plakati su bili uredni, pažljivo organiziranih ilustracija/sličica. Posebno sam pohvalila učenike jer su samostalno pisali rukom te nisu koristili računalo i tipkovnicu te strojni ispis. Bili su ponosni na svoje prvo samostalno istraživanje i prvu samostalnu izradu plakata.

S učiteljicom Sanjom Šikić Rupa koja je učiteljica 2. a r. u Produženom boravku, ostvarena je izvrsna suradnja. Učenici 2. a u produženom boravku zajedno su s učiteljicom obilježili Svjetski dan životinja. Razgovarali su zašto je nastao u svijetu baš taj dan- Svjetski dan zaštite životinja . Rješavali kviz o tragovima različitih životinja. Slušali su terapeutsku priču „Slonić“ koji je puno plakao te crtali slona uz pomoć kvadratne mreže i zadanih strelica. Također, čitali su zanimljivosti o paunu te unutar projekta „I mi smo likovni umjetnici“ slikali pauna u stilu Pieta Mondriana. Dan su završili crtićem o omiljenom profesoru Baltazaru – „Doktor za životinje.“

Evaluacija projekta:

Gosti roditelji u razredu: Svi učenici su u razrednoj ljestvici dodirnuli smješkića za svaku odrađenu aktivnost. Bilo je prekrasno vidjeti pesicu Nalu. Striček veterinar mi je super. Kako je bilo lijepo osjetiti da je Nala s nama u učionici. Striček veterinar liječi životinje i on je super. Učiteljice, lijepo je da nam je striče veterinar poklonio stetoskop. Naučila sam kako prilaziti pesekima, ja ih se malo i bojim. Sretna sam da je Nikolina mama dovela Nalu, Nala je predobra pesica.

Istraživanje i izrada plakata: Volim biti u knjižnici i čitati. Volim životinje. Baš mi je bilo lijepo istraživati o pandi. Svi su se jako trudili, a ja sam se trebao truditi da bude sve uredno. Sviđa mi se kad učimo u paru ili grupi. Dugo sam pisala jer sam željela da i drugi vide uredna i pravilno napisana slova. Najviše vremena sam potrošio na pisanje teksta u oblačiće. Bio sam uzbuđen i radostan kad je bio plakat gotov. Jedva sam čekala da vidite moj plakat o životinji. Morao sam raditi navečer jer sam bio na treningu, ali bilo mi je baš zanimljivo. Puno se treba raditi da bi plakat bio lijep jer ga i drugi trebaju čitati. Hm, da vidim da je moj plakat pomalo neuredan, ali sam se trudila, sama sam ga izradila.

S učenicima smo učiteljica Sanja Šikić i ja provele projektni način učenja kroz aktivnosti kojima smo kod djece pobudile maštu, motivaciju za učenje, učili su se empatiji, razvijali emocionalno socijalne vještine koristeći različite metode i oblike rada u stjecanju odgojno-obrazovnih ishoda učenja.

Učiteljica Suzana Hergotić

Fotogalerija: SVJETSKI DAN ŽIVOTINJA


0 Comments

Odgovori

Avatar placeholder

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)