Posljednji tjedan mjeseca lipnja 2024., učiteljica matematike, Željka Hanžek, je u Firenci aktivno sudjelovala na tečaju pod nazivom “Transforming Education: Integrating AI, AR, VR, and 3D Printing for Effective Learning”, koji je organizirala Europass Teacher Academy. Zahvaljujući prvom ciklusu projekta OŠ „Antun Nemčić Gostovinski“ Koprivnica u sklopu Erasmus+ vizije i misije, učiteljica je učila o integraciji umjetne inteligencije (AI), proširene stvarnosti (AR), virtualne stvarnosti (VR) i 3D ispisa u učionici, s posebnim naglaskom na praktične radionice. S ostalim sudionicima (10 predstavnika država Europe) učila je kako koristiti AI alate poput ChatGPT-a za izradu učinkovitih nastavnih planova i olakšavanje administrativnih zadataka. Kroz praktične radionice s AR i VR tehnologijama, otkrivali su načine na koje se digitalni svjetovi mogu koristiti za vizualizaciju apstraktnih koncepata, povijesnih događaja ili geografskih lokacija, čime se poboljšava angažman učenika.
Posebna pažnja bila je posvećena tehnologiji 3D ispisa, gdje su sudionici učili kako dizajnirati i ispisivati 3D modele koje mogu koristiti u svojim učionicama, primjerice za projekte iz prirodnih znanosti ili umjetnosti. Ovaj tečaj omogućio je nastavnicima da steknu potrebna znanja kako bi bolje razumjeli i koristili ove tehnologije u obrazovnom procesu, čime je obrazovanje prilagođeno potrebama novih generacija učenika.
Osim učenja u prostorijama organizatora, istraživali smo i srce Toskane, Firencu.
Firenca (Firenze) jedan je od najvažnijih kulturnih i povijesnih gradova Italije i svijeta. Grad je poznat kao kolijevka renesanse, umjetničkog i kulturnog pokreta koji je procvjetao tijekom 14. i 15. stoljeća i postavio temelje moderne zapadne umjetnosti i znanosti.
Firenca je dom nekim od najpoznatijih umjetničkih djela i arhitektonskih čuda. Grad je poznat po Katedrali Santa Maria del Fiore (Duomo) s velikom kupolom koju je projektirao Filippo Brunelleschi. Također, Galerija Uffizi jedna je od najpoznatijih svjetskih galerija, s umjetničkim djelima velikana poput Leonarda da Vincija, Michelangela, Botticellija i Rafaela.
Kroz povijest, Firenca je bila politički i ekonomski snažan grad, posebno tijekom vladavine obitelji Medici, koja je bila pokrovitelj mnogim umjetnicima i intelektualcima renesanse. Grad je prepun povijesnih trgova, crkava i palača poput Palazzo Vecchio, Ponte Vecchio i Bazilike Santa Croce.
Firenca je središte obrazovanja i kulture. U njoj se nalazi mnogo muzeja, knjižnica i akademija, kao i sveučilišta koja privlače studente iz cijelog svijeta. Mnoge međunarodne institucije održavaju obrazovne programe, poput tečaja na kojem se integriraju suvremene tehnologije u obrazovanje.
Fascinirana očuvanošću i izgledom gradskog kina i knjižnice, imala je priliku posjetiti ODEON kino u sklopu kojeg se nalazi i gradska knjižnica.
Toskanska kuhinja, čiji je Firenca ključni dio, poznata je po jednostavnim, ali vrlo kvalitetnim jelima. Firenca je poznata po bifteku “bistecca alla fiorentina”, tjesteninama, toskanskim vinima poput Chiantija, te maslinovom ulju. Tržnice i restorani nude tradicionalne okuse koji su povezani s lokalnim običajima i poviješću. S obzirom da ima dosta restrikcija u svojoj prehrani, uživala je i u tradicionalnom jelu, spaghetti al pomodoro (špagetima s umakom od rajčice).
Firenca je predivan spoj povijesnih zgrada, uskih uličica, romantičnih mostova i zelenih brda Toskane koja okružuju grad. Grad privlači milijune posjetitelja godišnje zbog svoje bogate povijesti, arhitekture i umjetnosti, ali također nudi ugodnu atmosferu i mirne kutke gdje možete uživati u talijanskoj kulturi.
Firenca nudi bogatu kombinaciju prošlosti i suvremenosti, što je čini idealnim mjestom za obrazovanje, kulturu i inspiraciju.
Na samo kraju učiteljica želi iskazati neizmjernu zahvalnost na mogućnosti daljnjeg stručnog usavršavanja uz potporu Agencije za mobilnost i programe EU (ampeu.hr) i veseli se novim Erasmus+ ciklusima i projektima.
Financirano sredstvima Europske unije. Izneseni stavovi i mišljenja su stavovi i mišljenja autora i ne moraju se podudarati sa stavovima i mišljenjima Europske unije ili Europske izvršne agencije za obrazovanje i kulturu (EACEA). Ni Europska unija ni EACEA ne mogu se smatrati odgovornima za njih.
0 Comments