Učitelj fizike i informatike Boris Tonc sudjelovao je na Erasmus + mobilnosti u školi Instituto de Educacion Secundaria Alonso de Ercilla od 17. do 19. travnja ove godine. Tijekom ove mobilnosti učitelj je pratio rad učitelja Santiaga Diaza Pinta. Općenita definicija „job shadowing“ mobilnosti bi bila da je to vrsta obuke na radnom mjestu koja zainteresiranom zaposleniku omogućuje praćenje i pomno promatranje drugog zaposlenika u istoj ili drugoj zemlji i školi.
Učitelj Boris je tijekom tri dana pratio rad učitelja Santiaga koji svoje učenike podučava robotici, matematici, digitalizaciji, industrijskoj tehnologiji, razvoju digitalnih sadržaja i podrška je svojim kolegama u radu. Bilo vrlo zanimljivo pratiti što i kako Santiago radi na nastavi. Prvog dana na robotici Santiagovi učenici slagali su mbota te su ga morali programirati da prati liniju. Inače, na robotici su radili nekoliko projekata, a na zadnjem koji je bio za ocjenu učenici su morali programirati samostojeći aparat za sokove i grickalice. Nakon robotike bila je nastava matematike. Učenici matematiku imaju svaki dan te je učitelj Boris sudjelovao na ukupno tri sata matematike. Na prvom satu ponavljali su zadatke za pisanu provjeru znanja, sljedećeg dana su pisali pisanu provjeru, a trećeg dana su počeli učiti novo gradivo. Svaki sat je bio zanimljiv i drugačiji. Kako je to bio uzrast 6. razreda, mogli su se usporediti sadržaji koji se uče kod njih i kod nas u školi i možemo reći kako je to vrlo slično te su zadaci jednake težine i opsega. Učenici u toj školi pola sati matematike od ukupnog broja slušaju na engleskom jeziku, a i testove pišu na engleskom jeziku. Prvog i trećeg dana učitelj je sudjelovao na nastavi predmeta koji se zove Digitalizacija. Učenici su istraživali kinetički koeficijent trenja. Prvo su napravili kosinu, niz kosinu su puštali kocku koja je klizila niz kosinu, a na kocku su stavili mobitel koji je kroz jednu aplikaciju izvršio mjerenja akceleracije po sve tri osi. Potom su učenici te podatke prebacili na računalo i u Excelu nastavili analizirati, istraživati, računati s njima i izrađivati grafove. Učitelju se svidjelo kako učenici na konkretnom problemu iz fizike koriste digitalne alate za istraživanje. Prvog i drugog dana učitelj Boris je sudjelovao na nastavi predmeta koji se zove Industrijska tehnologija. To je izborni predmet u njihovom devetom razredu. Na dva sata nastave učenici su učili o Carnotovom kružnom procesu i principu rada benzinskog i dizelskog motora. Zanimljiva stvar s ovim predavanjima je ta što ih je Santiago držao na španjolskom, a ipak je bilo dosta razumljivo jer je dosta srodno s fizikom. Drugog i
trećeg dana učitelj je pohađao nastavu Razvoja digitalnih sadržaja. Učenici su dobili zadatak izraditi igricu u Scratchu. Učenici su morali izabrati neki lik koji će hvatati voće koje pada, a bježati od munja, a ako munja pogodi taj lik onda se igra završava. Santiago je prvo objasnio učenicima što trebaju napraviti i što očekuje na kraju kad završe, a učenici su potom pristupili izradi i pitali učitelja za savjete. Osim pohađanja nastave, učitelj je sudjelovao na sastanku kolektiva što je slično našem Učiteljskom vijeću, a dva dana su imali i kratke sastanke razrednih vijeća gdje su učitelj raspravljali o poteškoćama koje su se dogodile u razredima.
Od svega viđenog i naučenog, učitelj će u svom radu početi koristiti aplikaciju na mobitelu za istraživanje fizikalnih zakonitosti i pri učenju programiranja će koristiti vještine usvojene na mobilnosti. Učenici će rješavati konkretne probleme i programirati ono što se koristi u svakodnevnom životu. Način rada i poučavanja vrlo je sličan kod učitelja Santiaga i učitelja Borisa.
Učitelj Boris je tijekom ove mobilnosti poboljšao svoje jezične i komunikacijske vještine, kulturnu osviještenost i poboljšao je svoje digitalne i tehnološke kompetencije. Sve navedeno ide u prilog ostvarivanja postavljenih ciljeva akreditacije naše škole.
Financirano sredstvima Europske unije. Izneseni stavovi i mišljenja su stavovi i mišljenja autora i ne moraju se podudarati sa stavovima i mišljenjima Europske unije ili Europske izvršne agencije za obrazovanje i kulturu (EACEA). Ni Europska unija ni EACEA ne mogu se smatrati odgovornima za njih.
0 Comments