Svjetski dan pripovijedanja (20.3.), Svjetski dan pjesništva (21.3) i Dan europskih autora (25.3.)

Svjetski dan pripovijedanja koji se slavi 20. ožujka počeo se provoditi davne 1991. godine u Švedskoj. I naša je škola sudjelovala u obilježavanju tog dana: produženi boravak, njihova učiteljica Sanja Šikić i školska knjižničarka odabrali su priču „Dome, slatki dome“ autora Svjetlana Junakovića.

Učenici su nakon slušanja priče sami pokušali prepričati djelo. Koristeći se dječjim enciklopedijama istraživali su podneblja u kojima žive životinje iz priče, rješavali su listić o djelu, a zatim i nacrtali čestitke sa životinjama po želji.

Učenici 5.d imali su mali istraživački rad u grupama. Istraživali su biografije odabranih europskih pisaca, pogotovo onih čija su djela proteklih godina čitali te na taj način obilježili Dan europskih autora. Na popisu su se tako našli i njihovi omiljeni pisci: Jeff Kinney, Liz Pichon, Hans Christian Andersen, Roald Dahl, kao i hrvatska spisateljica Ivana Brlić Mažuranić. Zadane izrezane pojmove trebali su pridružiti odgovarajućem autoru. Pritom su obratili pozornost na mjesto i vrijeme rođenja te njihova najpoznatija djela. U svom su se istraživanju mogli služiti i enciklopedijama. Drugi sat imali su slušanje s razumijevanjem. Školska knjižničarka pročitala im je ulomke iz poznatih djela, a oni su nakon slušanja trebali dopuniti riječi koje nedostaju. Zajedno su napravili plakat o europskih autorima. Učenici su pokušali zamisliti europske autore u nekoj drugoj ulozi, odnosno, što bi bili da nisu pisci. Dječja mašta može svašta pa bi tako Liz Pichon možda bila modna dizajnerica, Sanja Pilić voditeljica emisije, Aleksandar Sergejevič Puškin slikar, a Rene Goscinny liječnik.

U 5.c razredu učenici su stvarali interaktivni muzej bajki – Bajkoviti muzej. Odlučili su i sami postati kustosi jednog takvog muzeja bajki. Nakon čitanja odabranih bajki zajednički su odlučili koje bi predmete i na koji način mogli postaviti kao dio toga muzeja. Učenici su, podijeljeni u skupine, dobili poznate bajke za koje su smišljali sobu u interaktivnome muzeju. Tako je u sobi „Palčica” sve predimenzionirano i veliko pa se ti osjećaš kao Palčić. U sobi posvećenoj „Crvenkapici” pratiš puteljak te dolaziš do kućice u kojoj možeš pokušati obući bakinu haljinu i leći u njen krevet ili izvršiti operaciju na zločestome vuku i izvaditi bakicu i Crvenkapicu iz njegovoga trbuha. U sobi posvećenoj maloj sireni ulaziš u veliku brod gdje možeš promatrati vatromet i slušati sirenin pjev. Možeš isprobati i jesi li prava kraljevna tako da legneš na krevet s deset perina na jednom malom zelenom grašku. Svoje bajkovite muzejske sobe su učenici i nacrtali te ih ukratko opisali.

Učenici 7.d razreda su sa svojom učiteljicom Anitom Ružman Branković istraživali autore lektirnih djela koja su do sad čitali. Prvo su čitali ulomke iz njihovih djela te ih po sjećanju pokušavali popuniti riječima koja nedostaju. Nakon toga su proučavali životopise Deborah Ellis, Oscara Wildea, Julesa Verna, Marka Twaina i Želimira Hercigonje te su na kraju i izradili zanimljive plakate o njima.

Prvi dan proljeća (21.3.) slavimo umjetnost prirode, ali i umjetnost čovjeka, slavimo poeziju!

U čast učenici Uni Bebek pokrenut je natječaj Srce mi se smije, s ciljem promocije poezije, pisanja i čitanja. Una je knjigu Srce mi se smije objavila na kraju 4. razreda. Njezine su pjesme nagrađivane, objavljene u zbornicima i izvođene na različitim manifestacijama diljem Hrvatske. Na prvi literarni natječaj „Srce mi se smije“ pristiglo je čak 76 radova učenika/-ca osnovnih škola Koprivničko – križevačke županije. Smatramo to velikim uspjehom i nadom da će iduće godine natječaj prerasti u državni natječaj.

Stručno povjerenstvo za procjenu literarnih radova odabralo je ponajbolje radove na natječaju, a nagrađeni učenici, u pratnji svojih mentora i roditelja gostovali su na Večeri poezije u Osnovnoj školi „Braća Radić“ te krasnoslovili svoje stihove. Učenici naše škole sudjelovali su s petnaestak literarnih radova, a Emma Peresta (1. c) i Ozana Kapus (4. c) obilježile su večer osvojenim nagradama.

U kategoriji radova učenika/-ca 1. i 2. razreda osnovne škole nagrađena je- 2. mjesto: literarni rad Luka, rad učenice Emme Peresta iz OŠ „Antun Nemčić Gostovinski“ Koprivnica. Mentorica: Natalija Sočev.

U kategoriji radova učenika/-ca 3. i 4. razreda osnovne škole nagrađena je 1. mjesto: literarni rad Bijele cipele, rad učenice Ozane Kapus iz OŠ „Antun Nemčić Gostovinski“ Koprivnica. Mentorica: Đurđica Pošta.

Školska knjižničarka Paula Rajh i učiteljica Mihaela Juriša održale su radionicu s učenicima 7.a razreda te obilježili Svjetski dan pjesništva stvarajući svoje pjesme. Od izrezanih riječi iz već postojećih Tadijanovićevih i Krklecovih pjesama pokušali su napisati vlastite pjesme. Na kraju su čuli kako pjesme zvuče u originalu i usporedili ih sa svojim pjesmama.

Sve se ove radionice, projekti i natječaji divno uklapaju u naš ERASMUS+ cilj poticanje čitanja.

Više na poveznici: Svjetski dan pjesništva, Svjetski dan pripovijedanja i Dan europskih autora


0 Comments

Odgovori

Avatar placeholder

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)