21. ožujka - obilježavanje svjetskog dana sindroma Down

Učenici 3. a razreda obilježavanjem Svjetskog dana sindroma Down željeli su upoznati i upozoriti druge na ovaj poremećaj, potaknuti na veće uvažavanje, razumijevanje i poštovanje prava ljudi s Downovim sindromom. Odgovornost je na svima.

Učenici su svjesni kako svojim izborom ponašanja mogu obradovati, usrećiti druge, ali povrijediti ili rastužiti nekoga. S učenicima provodim različite aktivnosti u skupinama ili u paru, a takvim načinom rada učenici razvijaju socijalne vještine, osobito prihvaćanje i uvažavanje drugačijeg mišljenja. S ciljem poštovanja, prihvaćanja različitosti i suosjećanja i ove nastavne godine učenici 3. a razreda nošenjem čarapa različitih boja međusobno su potaknuli jedni druge na promišljanje o njihovim vršnjacima koji su osobe s Down sindrom. Učenici su pisali poruke o prijateljstvu, poruke podrške kojima međusobno potiču jedni druge na uvažavanje i pozitivan odnos, ljepotu stvaranja prijateljstva i brižnost prema ranjivim skupinama.

Učiteljica Suzana Hergotić

4

5

1

2

3

6

7

 

Igrom boja, crta i osjećaja stvaramo slike i basne

Ezopove basne u mojim učenicima ostavile su snažan dojam. Osobito su im bili zanimljivi likovi životinja koje u basnama poprimaju ljudske osobine, njihovi postupci i reakcije u rješavanju sukoba, a koji su prikazani na zabavan, humorističan i zagonetan način. Učenici su uočili da su likovi u basnama nestašni i naivni, ali i grubi ili nepromišljeni, a na kraju glavni lik uči na svojim pogreškama. Procjenom prihvatljivog i neprihvatljivog ponašanja likova, učenici su se kritički osvrnuli na njihove osobine pa su tako razvijali socijalne vještine, ali i moralne životne vrijednosti o prirodi, ljubavi, prijateljstvu, odgovornosti, marljivosti i kako biti dobra osoba.

Suočila sam učenike s izazovom: koju odluku bi donijeli ili izabrali u rješavanju sukoba između likova, kako bi oni reagirali?

Primijetila sam da izazovi promišljanja u rješavanju sukoba u basnama pobuđuju maštu učenika, kritički se odnose prema odlukama likova, a takvim pristupom pridonijela sam boljem razumijevanju značajka basna, poticala razvoj jezičnih vještinama, jačala samopouzdanje, a naposljetku učenici su željeli napisati i svoje basne.

Obradovala sam se da sam uspjela potaknuti maštu učenika različitim iskustvima i doživljajima za vlastito oblikovanje uradaka u kojima dolazi do izražaja kreativnost, originalnost i stvaralaštvo. Kako bi učenicima pomogla u pisanju basna ponovili smo njihova važna obilježja te im pripremila predložak i plan pisanja basne. Učenici su kroz iskustvo doživljaja pročitanih basna i vlastito iskustvo osmislili središnju ideju- sukob, odredili namjeru i ponašanje likova, razvijali tijek radnje basne, promišljali kako riješiti sukob likova i samostalno napisali pouku basne. Usmjerila sam učenike na posebnu značajku basna- neugodna iznenađenja, prijevare, smicalice i podvale koje osmišljava „negativan“ lik da prevari drugoga pa su tako primijetili i shvatili kako se svaki lik u basni, baš kao i ljudi u stvarnom životu ponašaju na način kojim će postići svoj cilj, a svako je ponašanje vođeno unutarnjim željama lika/osobe. Njihove literarne radove-basne pripremila sam e-knjižici „BookCreator“.

Čitanje basna i aktivnosti poslije čitanja basna bila su izvrsna motivacija za likovno izražavanje učenika i učenja likovnih pojmova: komplementarni kontrast, kontrast toplih i hladnih boja. Poticaj za stvaranje likovnih radova pronašla sam u slikarskom rukopisu brazilskog umjetnika slikara i kipara, Romera Brittoa. Pripremila sam prezentaciju o umjetniku, pokazala njegove slike na kojima su uočili motiv životinja, igre crta, ali kontraste boja te uočili sveprisutnu radost koju šalje umjetnik svojim radovima.

Učenici su svoje doživljaje, misli i osjećaje izrazili likovnim stvaralaštvom: igrom boja, crta i osjećaja.

Učenici su tako postali mali slikari i basnopisci, a kako uspješno-prosudite sami!

Likovne i literarne radove učenika prikazala sam izložbom za javnost „IGROM BOJA, CRTA I OSJEĆAJA STVARAMO SLIKE I BASNE“ 18. veljače 2022.

Kao na svakoj izložbi pa tako i našoj virtualnoj izložbi posjetitelji su mogli napisati svoje dojmove i osvrt.

Želimo i vama veselu virtualnu šetnju.

POVEZNICA ZA IZLOŽBU:

https://wke.lt/w/s/gIWuB8

POVEZNICA ZA BASNE:

https://read.bookcreator.com/w2vxiaFc4rxoED1a0A-S-d41gJXe-5odR1MPCgg5U5Y/1DOJKhr6SjeXk20OzBjmGA

POVEZNICA ZA DOJMOVE:

https://padlet.com/suzanahergotic2/g8x8sz55xybhnsb6

Učiteljica Suzana Hergotić