Nemčići obilježili Dan sigurnijeg interneta 2020.
Dana 11. veljače učenici su sa svojim učiteljima različitim aktivnostima obilježili Dan sigurnijeg interneta s ciljem poticanja i promicanja sigurnije i odgovornije upotrebe tehnologije i mobilnih uređaja.
Učenici 1.c su s učiteljicom Natalijom Sočev čitali slikovnicu Internet s Neticom, razgovarali su o uputama koje je dala Netica kako bi bili sigurniji na internetu. 3.a je s učiteljicom Sanjom Šikić Rupa gledao Avanture pingvina Smartija i rješavao kviz o poznavanju interneta. Pokazali su veliko zanimanje za temu cyberbullyinga i iznosili su mnoštvo vlastitih iskustava. Učenici 4.c su s učiteljicom Đurđicom Pošta izrađivali maske na navedenu temu.
2.c je imao integrirani nastavni dan. Na satu Prirode i društva učili su o računalu, mogućnostima rada na računalu, imenovali su osnovne dijelove te ih prepoznavali na razrednom računalu. Povela se i zanimljiva rasprava o tome tko je pametniji - čovjek ili računalo te koliko je pametno računalo ili pametna ploča. Odgovori su bili vrlo zanimljivi i argumentirani. Na satu HJ čitali su slikovnicu Sigurni s Neticom. Učenici su pisali savjete drugoj djeci o tome kako se ponašati na internetu te kako se zaštititi od mogućih opasnosti. Imenovali su odrasle osobe u domu i školi kojima se s povjerenjem mogu obratiti. Na satu Likovne kulture u skupinama su izrađivali plakate na temu Dana sigurnijeg interneta. Na kraju nastavnoga dana vrednovali su proces učenja te kako su se osjećali tijekom rada.
Razrednica Martina Kobaš je s učenicima 6.d razgovarala o elektroničkom nasilju. Zajedno su pogledali video Isprepletena priča koji je temeljen na stvarnim događajima. Razgovarali su o sigurnoj uporabi suvremenih tehnologija i zaštiti podataka te su riješili kviz o sigurnosti na internetu. Učenici 7.c su s razrednikom Darkom Sočevom riješili kviz o sigurnosti na internetu te su raspravljali o negativnim stranama interneta i načinima sigurne uporabe.
Učenici 6.a, 6.b, i 6.c razrednog odjela su s učiteljem informatike Borisom Toncem igrali online kviz "Dan sigurnijeg interneta" izrađen u online alatu GIMKIT te su učili o pravilima i opasnostima koje se povezuju uz internet.
Učenici 5.b, 5.c i 7.d razrednog odjela su s učiteljem informatike Danijelom Balaškom pogledali tri kratka videozapisa na temu online identiteta, obilježavanja Dana sigurnijeg interneta 2020. u Hrvatskoj i svijetu te nasilja putem interneta (cyberbullying). Posjetili su mrežni portal „Centar za sigurniji Internet“ gdje su naučili kako i gdje zatražiti pomoć i savjet u slučaju nasilja preko interneta te na koji način i kome prijaviti neželjeni, odnosno ilegalni internetski sadržaj. Nakon rasprave o navedenim temama učenici su ponovili i provjerili svoje znanje odigravši online kviz „Koliko znam o sigurnosti na mobitelu i internetu“.
Učenici 1.b su s učiteljicom Azrom Bodinovac čitali slikovnicu i razgovarali o opasnostima interneta te su crtali po želji što su naučili.
Dan sigurnijeg interneta u 2.b
Uvodni dio
S učenicima sam razgovarala tome što je Internet, a oni su naveli primjere na koji način ga koriste: pronalaze informacije, gledaju crtane filmove, prate youtubere, slušaju glazbu, istražuju kako napraviti neke korisne predmete…
Središnji dio aktivnosti
a) Podsjetila sam ih kako smo i na nastavi povremeno na internetu i uz moju pomoć su naveli sadržaje koje koristimo: umjetnička djela za sat likovne kulture, glazbala za sat glazbene kulture, fotografije kulturno – povijesnih spomenika, rješavamo zadatke na wordwallu, izzi platformi…
Uočili smo i zaključili kako internet može biti vrlo koristan.
b) Uključila sam razredni projektor, te smo na internetu zajedno pogledali dva filmića o internetskom bontonu i opasnostima koje nam prijete ako prihvatimo „prijateljstvo“ nepoznatih osoba.
https://www.youtube.com/watch?v=hUvX3YiFqWg
https://www.youtube.com/watch?v=Tw1L_fghorY
Uz pomoć vesele Netice učenici su spoznali pravila o sigurnosti na internetu.
Izdvojili smo glavna pravila ponašanja na internetu da bismo bili sigurni. Dva plakata, na kojima je vidljiv broj na kojem možemo potražiti savjet/pomoć u slučaju potrebe, postavili smo na zid učionice.
Završni dio aktivnosti
Učenici su u informativku prepisali web adresu, a pokazala sam im još neke stranice na kojima mogu naći zanimljive igrice, video i savjete o sigurnosti na internetu.
Proveli smo zanimljiv i ugodan sat razrednika, a učenici su rekli da će stranicu s Neticom proučiti i s roditeljima.
Učenici 4.a obilježili su Dan sigurnijeg interneta upoznajući računalo Munju i njegove prednosti. Munja se voli družiti s drugim računalima u čitavom svijetu no naučili smo kako da to radi sigurno. Zaključili smo koje nam sve opasnosti prijete putem interneta i kako se odnositi služeći se s njim (chat, e-mail, viber, virusi, pedofilija...). Proučivši "5 savjeta za sigurno korištenje interneta" nacrtali smo znakove koji podučavaju kako se služiti internetom.
Učenici 4.b razreda na nastavi su obilježili Dan sigurnijeg interneta učeći na satu hrvatskog jezika o računalu, internetu i chatu interpretacijom prigodnog igrokaza Računalo Munja. Potom su na satu razrednika pogledali primjerene edukativne video priloge o sigurnosti na internetu te razgovarali o njima kao i o iskustvu učenika vezanom uz sigurnije korištenje interneta. Za domaći uradak učenici su rješavali zadatke u radnoj bilježnici hrvatskog jezika o prednostima i nedostatcima uporabe računala i interneta. Sljedeći dan su, radi utvrđivanja naučenog, prema osobnom izboru učenika izrađivali stripove i/ili pisali sastavke na temu sigurnijeg korištenja interneta koje su potom čitali i analizirali. Učenici 4. B razreda izuzetno su aktivno sudjelovali u svim aktivnostima, iznosili osobna mišljenja i zaključke.
Učenici PŠ Jagnjedovec su pričali na koji se način koriste Internetom, pročitali su online slikovnicu „Sigurni s Neticom“, preuzetu s internetske stranice Centra za sigurniji Internet. Na kraju sata razrednika riješili su kviz „10 pitanja o sigurnosti“ te zaključili da smo sigurni online. Na satu likovne kulture izradili su plakat „5 savjeta za sigurno korištenje Interneta“.
Mihaela Telebar, socijalna pedagoginja