Aktivnosti u okviru Projekta LORA u PŠ Jagnjedovec

Završne aktivnosti u okviru Projekta LORA u PŠ Jagnjedovec

Naša škola sudjelovala je u projektu „LORA – laboratorij održivog razvoja“ koji je prihvaćen je na natječaju udruge Bioteka, u listopadu 2019. Ukupna vrijednost projekta je 1.276.856,40 kn, od čega 1.149.170,76 kn financira Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske kroz Švicarsko-hrvatski program suradnje. Našoj školi je projektom osigurana edukacija voditelja i potpora od 5.000 kn za sufinanciranje nabave opreme. Dio opreme (bijelu ploču, zemlju, presadnice, tegle, drvene sanduke za bilje) financirala je škola. Roditelji učenika donirali su nam dio začinskog bilja, starinske posude te daske za vanjsku vrtnu gredicu.

Ravnateljica škole Gordana Gazdić-Buhanec ranije je izvjestila o dvije održane radionice. Tijekom proteklog tjedna održane su još tri radionice za učenike Područne škole Jagnjedovec koje je vodila učiteljica Martina Andrašić.

U trećoj radionici učenici su uređivali vanjsku vrtnu gredicu u dvorištu škole. Gredicu je pripremila spremačica Mirela Cvrtila i domar Marijan Plavec, a vrijedne ručice naših učenika posadile su presadnice nevena, lavande i celera te su posadili lučice luka i češnjak. Učenici svakodnevno brinu o ranije posađenom začinskom bilju i redovito ga zalijevaju.

Četvrta radionica je bila likovna, gdje su učenici izradili brošuru u posađenom začinskom bilju. Začinsko bilje su nacrtali te su istraživali o ljekovitosti i uporabi začinskog bilja.

Tijekom zadnje radionice učenici su dobili priliku isprobati didaktička pomagala i društvene igre koje su nabavljene tijekom projekta. U učionici je postavljen pješčanik koji je učenicima najzanimljviji. Pijesak potiče njihovu maštu i probuđuje kreativnost. Ubrzo su se učenici organizirali pa su donijeli i svoje igračke.

Učenice četvrtog razreda zaigrale su igru Čiri-biri bajka koja pruža slobodu, potiče na kreativnost i smišljanje strategija kako kroz pripovijedanje zajedno riješiti neki problem, pri čemu se otkriva i usvaja moralna pouka. Igranjem djeca vježbaju verbalno i emocionalno izražavanje.

Dobili smo i mnoštvo društvenih igara koje učenici polako otkrivaju. Uz to, ponavljali su vrste riječi pomoću kartica za igru pantomime, vježbali pamćenje uz igre Memory i Brainbox te isprobali nove lopte.

Vrijedno pomagalo koje smo dobili je i Šumski kalendar. Pomoću njega učenici prvog i drugog razreda uče godišnja doba, mjesece, dane u tjednu, koliko je sati, vremenske uvjete te doba dana.

Društvene igre su učenicima stalno na raspolaganju, drvene kutije koje su oslikane u prvoj radionici poslužile su kao spremnik za igre. Učenici se mogu njima poslužiti prije početka nastave i za vrijeme odmora.

Projekt je završio 30. studenog, ali s obzirom da je to projekt održivog ravoja, naše aktivnosti tu neće završiti. Imamo još mnogo planova za proljeće, a i za sva buduća razdoblja.

Martina Andrašić 

1

2

3

4  

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

 

 

 

 

 


 

 

Prijava naše škole za sudjelovanju u projektu „LORA – laboratorij održivog razvoja“ prihvaćena je na natječaju udruge Bioteka, u listopadu 2019. Ukupna vrijednost projekta je 1.276.856,40 kn, od čega 1.149.170,76 kn financira Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske kroz Švicarsko-hrvatski program suradnje. Našoj školi je projektom osigurana edukacija voditelja i potpora od 5.000 kn za sufinanciranje nabave opreme.

Projekt se od listopada 2019. provodio u Područnoj školi Jagnjedovec. Planirani ishodi su unaprjeđeno postojeće znanje i vještine djece, razvijenije neformalno, informalno, grupno i mentorirano učenje kroz projektni rad, integrirani elementi održivog razvoja u svakodnevicu, usvojena znanja o toleranciji i ravnopravnosti, ostvarena suradnja s društvenom zajednicom te uvedena praksa održivog razvoja u školske procese.

Za našu školu isplaniran je inspirativan i jedinstven obrazovni program za održivi razvoj, modeliran sukladno potrebama škole.

Zanimljivu šestodnevnu edukaciju pohađala je učiteljica Petra Vedriš koju je u realizaciji projekta naslijedila učiteljica Martina Andrašić. Učiteljica Martina podučava dvanaest učenika u četverorazrednoj kombinaciji i svi su učenici aktivno uključeni u projekt. S obzirom na otegotne okolnosti koje su obilježile tijek nastavne godine: lockdown, online nastava kao i brojna ograničenja projekt se ipak uspješno privodi kraju.

Uz edukaciju, udruga Bioteka nabavila je vrijednu opremu i edukativni materijal koji će učenici godinama koristiti.

Uz pomoć mještana, roditelja, poslovnih partnera, domara i drugih zaposlenika škole, u školskom dvorištu postavljen je paviljon u kojem je radni prostor za izvanučioničke aktivnosti.

Provedene su i dvije od pet planiranih radionica u projektnom ciklusu. Prvu, oslikavanje kutija za edukativni materijal, vodila Đurđica Pošta, učiteljica gošća. Kao motiv izabrano je začinsko i ljekovito bilje kao uvod u drugu radionicu.

Tijekom druge radionice, održane u novopostavljenom paviljonu, učenici su upoznali neko od začinskog bilja, njegovu uporabu i način uzgoja. Učilo se saditi u prikupljene starinske posude, a biljke su stavljene i u ukrasne viseće posude od prirodnog materijala. Logističku potporu osigurala je, spremačica Mirela Cvrtila koja se brinula i za okrijepu sudionika. Radionicu je vodila ravnateljica i biologinja Gordana Gazdić-Buhanec.

Dio biljaka se posadio u viseće sandučiće, a dio će biti posađen u povišenu gredicu u zemlji.

Slijede zanimljive radionice s novim didaktičkim materijalom. Projekt završava krajem studenoga kada ćemo podnijeti cjelokupno izvješće.

Gordana Gazdić-Buhanec,

mag.biol., ravnateljica

01

02

03

04

05

07

08

09

10

06

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

 

26