Erasmus edukacija u Ljubljani

„Peer coaching“ kao održivi izvor profesionalnog razvoja

Volim učiti, spoznavati nove sadržaje, istraživati suvremene metode rada, surađivati s kolegicama i kolegama, a u nastavnom procesu primjenjivati nova stečena znanja, upravo stoga uključila sam se u Erasmus tim naše škole. Svaki član tima izabrao je svoje područje i interese, ali zajednički ciljevi i zadaće bili su nam isti-poboljšati svoje stručne kompetencije za dobrobit i kvalitetu naših učenika i cjelokupnog kolektiva.

3

Naš zajednički Erasmus projekt, nazvali smo „Novi Krug – Prigrli izazov“.

Izuzetno sam bila sretna, doznavši da je naš tim dobio potporu u okviru Erasmus programa.

Moj izazov bio je tema mentalno zdravlje, socijalne i emocionalne vještine učitelja u razrednom odjelu i kolektivu. Naziv edukacije bio je „Peer coaching as a Sustainable Source of Professional Development“ u organizaciji „ Primera d.o.o. Primera Courses“ iz Ljubljane u Sloveniji.

Glavni cilj tečaja bio je pripremiti sudionike za profesionalno vođenje „coaching“ sesije. Razvijala sam temeljne vještine vođenja razgovora, uključujući proces promatranja, povratne informacije, ispitivanje, slušanje, podizanje svijesti, uspostavljanje i održavanje autentičnog odnosa. Kao sudionik sudjelovala sam u osmišljenim sesijama s uključenim različitim alatima za „coaching“ – mentorstvo u različitim kontekstima.

„Coaching“ je jedna od najučinkovitijih praktičnih/vođenih/komunikacijskih vještina. Učitelji ga koriste ne samo kao alat za profesionalni razvoj tijekom aktivnosti promatranja nastave, već i u komunikaciji s učenicima, kolegama i roditeljima. Osnažuje učitelje, povezuje timove i vodi boljim odnosima. „Coaching“ sesija obično se odvija kao razgovor/rasprava/diskusija između „coacha“[1] i coachee-a (osobe koje sudjeluju u razgovoru), a fokusira se na pomaganje osobama da same otkriju odgovore. Vjerojatnije je da će se ljudi angažirati s rješenjima koja su sami osmislili, nego s onima koja su im nametnuta, kako bi jačali samopouzdanje, razvijali svoje vještine i poboljšali učinkovitost.

Kroz petodnevnu edukaciju spoznala sam nove metode i alate socijalnih vještina, interaktivno, uz rasprave te individualne i timske vježbe i radionice. Upoznala sam kolegice i kolege iz Portugala, Španjolske, Rumunjske, ali i iz Hrvatske. Zajedno smo učili, radili u paru ili grupi, osmišljavali nova rješenja kroz ponuđene alate. Shvatila sam da svi učitelji imamo slične interese, zajedničke ciljeve, dolazimo li iz bilo koje države- želja nam je usavršavanje i razvoj kompetencija te kako svojim učenicima nastavu učiniti kvalitetnijom, zanimljivijom i učinkovitom.

Nova iskustva pomoći će mi u korištenju stečenog znanja u svojem razredu kako bih ojačala vještine i emocionalnu inteligenciju učenika.

Posjetili smo Gimnaziju Škofja Loka u kojoj se već duže vrijeme primjenjuju različite metode i alati poboljšanja razvoja kompetencija pojedinca, ali smo i sudjelovali u prezentaciji Erasmus-projekta gimnazije.

Kroz Erasmus program, domaćini su nas upoznali s ljepotama glavnoga grada Slovenije, Ljubljanom. Ljubljana je smještena na rijeci Ljubljanici, mjesto je za koje se vežu zanimljive legende.

Ime grada proizlazi od riječi “ljubljena”, što znači voljena, a za mene to i nije veliko iznenađenje budući da se na svakom koraku može vidjeti koliko građani vole svoj grad. Ljubljana je jedan od najzelenijih gradova Europe, a 2016. dobiva naslov Zeleni glavni grad Europe, grad bicikla, uređenih trgova i ulica, vedrih i ljubaznih građana. Također smo obišli grad jedinstvene ljepote, Škofja Loku, uživali u čarobnoj ljepoti jezera Bleda i sačuvanom Bledskom dvoracu (Blejski grad, zapravo sačuvana tvrđava) simbolu Bleda i Slovenije. Uz edukaciju, dobili smo mogućnost i upoznavanja kulture, običaja i kulturnih znamenitosti europske metropole.

Svoje iskustvo prezentirati ću kolegicama i kolegama u kolektivu te ću organizirati radionice u kojima ću podijeliti svoja iskustva i znanja. Napravila sam i akcijski plan primjene za svoj razredni odjel.

Ova edukacija otvorila mi je nove vidike, ohrabrila u daljnjem cjeloživotnom učenju, a osobito će mi pomoći u jačanju kompetencija. Zahvalna sam za mogućnost osobnog razvoja kroz Erasmus program.

Suzana Hergotić, učiteljica-savjetnica


[1] Trener, mentor, voditelj, učitelj-ovisno o situaciji

erasmus-logoi

 

1

2

4

5

6

7