Učenici 3. a razrednog odjela u okviru razrednog kurikuluma sudjelovali su u provođenju projekta, a koji se provodi treću godinu za redom u prosincu u organizaciji Udruge hrvatskih učitelja razredne nastave Zvono. „Cilj projekta je osvijestiti važnost međusobnog pomaganja i osjećaja solidarnosti prema onima kojima je to potrebno i koji su usamljeni u dane Adventa, uočiti da svi nemaju jednako, da i mala "kap čini rijeku" pozitivnih aktivnosti.“( cit.Udruga-Zvono).
Prema Projektu uključene su bile domene: učenje o čovjeku, društvenoj zajednici i kulturi, jezično komunikacijsko područje, kreativno izražavanje djeteta – razvoj „jezika umjetnosti“, istraživanje i stvaralačko korištenje materijala – tehničko područje i kineziološka gibanja.
Na satu razrednika upoznala sam učenike i s projekotom „20 dana dobrote“. Učenici su predložili ideje o nekim mogućim aktivnostima. Neke aktivnosti su trajale svaki dan: pomoć osoblju kuhinje nakon obroka djece; istraživanje i izbor poruka tematski vezane, prikupupljanje hrane za životinje iz azila... Za sve aktivnosti smo se zajedno dogovarali i pripremali.
Nazivi aktivnosti:
1. Grad u očima djeteta- početak projektnih aktivnosti.
Izrada kućica od platna zajedno s učenicima Centra za odgoj obrazovanje i rehabilitaciju Podravsko sunce, Koprivnica te rad i kod kuće uz pomoć roditelja.
2. Zahvali svaki dan i budi ljubazan.
Istražili s roditeljima- lijepe misli o zahvalnosti i trudili se biti zahvalni i ljubazni.
3. Dobra mala djela.
Pomažemo roditeljima, bakama i djedovima u nekim kućanskim poslovima. Pripremila pisane Zahvale koje su roditelji ispunili. Kako poticati druge na dobra djela- započeli smo s Košaricom lijepih / zdravih /misli, a istu su ubrzo napunili poučnim porukama.
4. Pokretom i tonom do koncentracije.
Sudjelovali u Večeri matematike. Za sudionike Večer matematike, naš razredni odjel demonstrirao je vježbe za snaženje pozornosti prije rješavanja zadataka.
5. Svaki dan za dobar dan
Pomažemo u kuhinji-svaki dan. Slažemo stolice, uređujemo blagavaonicu nakon doručka svih 20 dana.
6. Dan posudbe-razmjene.
Učenici tijekom radnog dana posuđuju jedni drugima pribor-zamjene iste i nose kući. (pernice suučenice/suučenika, olovke, neku preporučenu knjigu)
7. Pisanje i darovanje malih zahvala i poruka
Istražii, izabrali, oblikovali što smo naučili zajedno; poruke zahvalnosti i poticajne poruke. Iz Košarice lijepih/zdravih/ misli darovali ih djelatnicima naše škole, učenicima.
8. Novi prijatelj- Lektira: Božidar Prosenjak: Sijač sreće; Priča Novi dječak. Sat razrednika- građanski odgoj i obrazovanje: prevencija vršnjačkog nasilja
9. Svakog dana prije nastave pripremili razredne klupe za rad u grupi/ tandemu.
10. Svaki dan-drugačije: mijenjamo svoje radno mjesto i sjedimo uz nekog drugoga.
11. Donosimo (prikupljamo) hranu za napuštene pse iz azila Otova kućica iz Koprivnice.
12. Izrada čestitaka za najdraže.
Oblikovanje Božićnog vijenca, uređenje učionice.
13 . Talenti i postignuća-naše bolje strane; predstavljanje svojih izvanškolskih aktivnosti
14. Čestitke za naše prijatelje iz Centra za odgoj obrazovanje i rehabilitaciju „Podravsko sunce“ Koprivnica
15. Zajednički nastavni sat tjelesno zdravstvene kulture s učenicima 1. a razreda naše škole i učenicima 4.r Srednje škole Koprivnica, smjer-fizioterpeut. Vježbe prevencija lošeg držanja i raznih deformacija stopala/ leđa.
16. Svim sudionicima dijelimo pisanu osobnu, zahvalu za zajednički nastavni sat.
17. Izložba naših (učeničkih) likovnih uradaka u Školskoj knjižnici povodom razrednog projekta Čitamo svi hajde i ti
18. Sudjelovanje učenika u scenskom recitalu na gradskoj pozornici povodom organizirane aktivnosti grada Božićna bajka
19. Kako se ponašati i ophoditi s osobama s invaliditetom
U sklopu akcije 'Dan kao san', provodi MUP PU koprivničko-križevačka i Udruga osoba s invaliditetom grada Koprivnice Bolje sutra učenici su prisustvovali edukaciji, predavanju kako se ophoditi prema osobama s invaliditetom, sjeli u kolica i isprobali poligon u sportskoj dvorani, sudjelovali u scenskim igorkazima. http://koprivnicko-krizevacka.policija.hr/MainPu.aspx?id=273651
20. Suradničko učenje uz razredni projekt Čitamo svi hajde i ti.
Čitamo bajku Crvenkapica-Braće Grimm učenicima 1.b.razreda naše škole. Radimo u skupinama zanimljive zadatke,čitamo i pišemo, crtamo, slažemo, pogađamo.
Sjetili smo se svih naših aktivnosti. Družili se, slušali i pjevali. Snimili smo kratku video čestitku roditeljima.
Izbor i istraživanje problema – moguća rješenja, najbolji pristup rješavanju problema (prema Projektu): integrirani oblik nastave, radionički tip nastave, istraživanje kao oblik rada, suradničko učenje te rad u paru. U naše projektne aktivnosti odazvali su se školska knjižničarka Luca Matić, učiteljice 1. a Sanja Šikić Rupa i 1.b Ljupka Mihailović sa učenicima te učiteljice Srednje škole Koprivnica-zdravstvo: smjer fizioterapeut, Ana Prentašić i Rajka Bagarić. Učenici 3.a su s radošćom prihvatili, predlagali i sudjelovali u svim aktivnostima.
Učiteljica: Suzana Hergotić