Metodika poučavanja engleskog jezika - na Malti

Proteklog mjeseca Nemčići su bili intenzivno aktivni u svom Erasmus djelovanju. Tako je početkom listopada sedmero učitelja otputovalo na svoje mobilnosti, šestero njih u Estoniju o čijem iskustvu možete čitati na mrežnim stranicama naše škole: Erasmus u Estoniji .

Jedna se učiteljica, ujedno i projektna koordinatorica, educirala na Malti. Evo njezinih dojmova…

20221014 142556

Na stručno usavršavanje iz metodike poučavanja engleskog jezika zaputila sam se na malu otočnu državu – Maltu. Malta se nalazi usred ničega, rekli bismo. Zapravo, usred Sredozemlja je i doima se kao da je na ničijoj zemlji. Ili u ničijem moru, bolje rečeno.

Ipak, provedete li neko vrijeme ondje, nemate dojam da ste stotinjak kilometara udaljeni od najbližeg susjeda jer na Malti svega ima. Barem onoga što vam je potrebno za boravak ondje.

Svrha mog posjeta Malti bila je dvotjedna edukacija (3. – 14. listopada 2022.) o metodama poučavanja engleskog kao stranog jezika. Iako iza sebe imam više od deset godina radnog iskustva u prosvjeti, uvijek je dobro povremeno „osvježiti“ svoje stručno znanje, prikupiti primjere dobre prakse od drugih te sklopiti nova poznanstva koja najčešće prerastu u partnerske odnose u novim Erasmus projektima. A tako je bilo i ovaj put na strukturiranom tečaju pod nazivom „The Playground Classroom“ koji je sa mnom polazilo još desetero učitelja iz Poljske, Italije, Češke, Slovačke i Hrvatske.

Naša je „učiteljica“ bila rođena Maltežanka Theresa, iskusna učiteljica engleskog jezika koji je ujedno drugi službeni jezik Malte, uz malteški. Kroz deset radnih dana i gotovo 50 sati nastave, predavačica nam je prezentirala 70-ak aktivnosti za učenike osnovne škole svih uzrasta. Predavanja su bila najvećim dijelom radioničkog tipa, što znači da smo svaku prezentiranu aktivnost odmah i isprobali, simulirajući tako rad u razredu. Osim radionica, bavili smo se i teorijom poučavanja, počevši od učenika 21. stoljeća, vrsta inteligencija i tipova učenja. Kroz tečaj smo iskušali niz vježbi koje su obuhvaćale sva područja važna za poučavanje bilo kojeg stranog jezika: čitanje, slušanje, govorenje, pisanje, izgovor, timski rad, IKT alati u nastavi i slično.

Kroz rad i druženje s ostalim polaznicima uočili smo sličnosti između naših obrazovnih sustava i problema koji nas muče. Velike sličnosti uočila sam s iskustvom učiteljica iz Poljske i Češke. Na Malti postoje tri vrste škole: državne, neovisne (privatne) i crkvene. Vrtići i osnovna škola su besplatni, a škola je obvezatna za sve do 16. godine učenika, što bi u našem sustavu bilo otprilike do 2. razreda srednje škole. Besplatan je i prijevoz u školu te knjige i školska oprema, a školsku uniformu roditelji financiraju sami. Većina predmeta u privatnim školama podučava se na engleskom jeziku jer škole provode CLIL metodu (poučavanje predmeta poput matematike, geografije, prirode i sl. na engleskom jeziku). Nije iznenađujuć podatak da malteški kurikulum slijedi onaj britanski. Malta je tek 1964. ostvarila potpunu neovisnost od britanske krune, no britanski utjecaj još je snažno prisutan, prvenstveno u jezičnom smislu. Osim toga, Maltežani voze lijevom stranom, a na Gozu, otočiću koji je dio Malte, možete još uvijek naići na prepoznatljive crvene telefonske govornice i poštanske sandučiće.

Velika prednost Malte je blizina Sicilije kamo Maltežani rado odlaze brodom, kao i činjenica da je klima pogodna i dugo topla što znači dugu turističku sezonu. Stoga, ako vam je draže ljeto od hladne ili kišne zime, Malta je mjesto za vas!

Martina Kobaš

4         5     6

20221002 121245

20221004 115917

20221009 104001

20221009 120624

20221014 160808

20221014 174823

20221003 085136

20221003 111835

20221011 204117

20221011 215215

20221011 221826