Tečaj o strategijama djelotvorne motivacije i upravljanja razredom u Firenzi

Teacher Training Course (Erasmus+)

„Classroom Management Solutions for Techers: new methodologies, effective motivation, cooperation and evaluation strategies“ – Europass Teaching Academy, Firenza, Italija

           Projekt naše škole „Perpetuum Mobile“, koji financira Agencija za mobilnost i programe EU, nastavlja se i dalje. Učiteljica matematike, Željka Hanžek, prof.mentor sudjelovala je na šestodnevnom strukturiranom tečaju u glavnom gradu talijanske regije Toscana, Firenzi. 

            Tečaj se održavao u Europass centro studi europeo (Europass Teaching Academy) u Firenzi, od 21. do 26. studenoga 2016. Europass Teaching Academy je škola za učenje talijanskog jezika i talijanske kulture koja unatrag nekoliko godina nudi i stručna usavršavanja za učitelje i profesore u okviru programa Erasmus+. Uspješno i kontinuirano djeluje od 1992. godine. Detalje o Europass školi i njenom radu možete pronaći na stranici http://www.europass.it/en/.

           Ovo stručno usavršavanje pohađala su još i dvojca učitelja matematike / znanosti iz Danske, učiteljica razredne nastave s Kanarskih otoka (Španjolska), psihologinja iz Poljske i profesorica stručnih ekonomskih predmeta iz Zlina (Češka). Cilj ove mobilnosti bio je upravljanje djelotvornom učionicom novog doba koja potiče učenike i aktivira ih u svakoj minuti nastavnog sata koristeći inovativne tehnike i alate. Ono o čemu su učili, voditeljica tečaja Ilaria Barbieri,  prof. engleskog jezika i pedagogije, primjenjivala je u okviru šest do sedam školskih sati praktične i teorijske nastave dnevno.

 image001image003

Strukturirani tečaj je sadržavao razne teme vezane uz djelotvorno upravljanje razredom od uvođenja razrednih pravila  s logičkim posljedicama njihovog kršenja, motiviranja učenika i postizanja da oni sami uspješno reflektiraju svoje ponašanje i poprave ga.  Organiziranje i planiranje obrnute učionice kao poželjnog i djelotvornog iskustva učenja koristeći projekte, konkretne i vođene zadatke primjenjive u svakodnevnim situacijama u kojima se učenici mogu naći kad nisu u učionici je poželjno i vrlo motivirajuće. Poželjno je i korištenje IKT alata, raznih edukativnih platformi koji su učenicima pristupačni i interesantni (npr. Edmodo, youtube, edutopia, eTwinning itd.).

Svaki dan je bio jedan novi izazov u kojem su polaznici u parovima ili grupi otkrivali odgovore na vlastita pitanja koja su postavili na prvom satu tečaja vezana uz ponašanje učenika, postizanje efektivnije motivacije, veće aktivnosti učenika i tome slično.

            Jedno poslijepodne grupa je posjetila Pestalozzi školu (Scuola Citta Pestalozzi) koja je na nju ostavila velik dojam. Škola koja se vodi riječima misli, uradi i čini to srcem. Sam tečaj i posjet Pestalozzi školi obogatilo je našu učiteljicu matematike i u duhovnom i u  profesionalnom smislu. Škola nema školskog zvona, od 8:30 do 9:00 je dobrodošlica, slobodno vrijeme i priprema za nastavu koja slijedi. Imaju dva puna sata odmora za ručak i odmor/igru u školskom vrtu u koji imaju izravan izlaz iz bilo koje učionice. Još jedna zanimljivost je da zbog nemogućnosti dogovora roditeljskih sastanaka, jer uvijek netko ne može doći, datum i vrijeme sastanka organiziraju sami roditelji, a učitelj je spreman doći sa sastanak i vikendom (ali SVI roditelji moraju biti prisutni).

image005image007

image009image011

Kroz formalne i neformalne razgovore sagledala je širu sliku odgoja i obrazovanja i u drugim zemljama diljem Europe, u suradnji s ostalim polaznicima tečaja. Neke od aktivnosti koristi i učiteljica kao i ostali njezini školski kolege što pozitivno djeluje na njen daljnji profesionalni razvoj kao i samopouzdanje da to što radi, radi dobro. Naravno, u prilici smo steći i nova znanja i ideje koje će i učiteljica predstaviti svojim kolega u bližoj i široj zajednici te pokušati primijeniti i u vlastitim razredima. Ostvareni su i kontakti s kolegama u drugim europskim zemljama s kojima je planiran nastavak razmjene dobrih ideja, moguća suradnja na novim budućim projektima u svrhu poboljšanja i nadogradnje nastave matematike u našoj školi.

           Firenza je predivan grad s pregršt građevina, skulptura, muzeja i arhitektonskih rješenja još iz doba renesanse koje bi svakog turista ostavile bez daha. I sve to zahvaljujući obitelji Medici. S prvim korakom na Piazzu della Signoria kao i pogledom na Cattedrale di Santa Maria del Fiore čovjek se zaljubljuje u Firenzu svakim sljedećim dahom i pogledom  zbog kojeg se poželi vratiti još koji put u glavni grad Toscane.  Grad u kojem su živjeli Dante, Michelangelo, Galileo Galilei te mnogi drugi znanstvenici i umjetnici toga vremena kao i FilippoBrunelleschi kojem možemo zahvaliti na ahitektonskim idejama još davne 1436. i dovršetku Katedrale na Piazzi del Duomo. Da biste doživjeli grad, talijansku kuhinju, vino, ljude i pozitivu koja pršti na svakom uglu svake Piazze morate posjetiti Firenzu i okusiti fine biscotte s komadićima badema koji se jednostavno tope u ustima. Che bella vita!

image013image015image017

image019image021

„Perpetuum Mobile“ je osim individualnog stručnog usavršavanja na europskoj razini, omogućio daljnji rast i razvoj te potaknuo učiteljicu matematike na daljnje učenje i aktivno sudjelovanje u budućim europskim projektima koji će omogućiti nastavak sazrijevanja i dobrih promjena na radost učenika i njihovog osobnog razvoja u budućnosti kao i cijele škole „Antun Nemčić Gostovinski“ .

 

                                                                                                                     Željka Hanžek, prof.mentor

Erasmus-Firenza
Erasmus-Firenza
Erasmus-Firenza
Erasmus-Firenza
Erasmus-Firenza
Erasmus-Firenza
Erasmus-Firenza
Erasmus-Firenza
Erasmus-Firenza
Erasmus-Firenza
Erasmus-Firenza
Erasmus-Firenza
Erasmus-Firenza
Erasmus-Firenza
Erasmus-Firenza
Erasmus-Firenza
Erasmus-Firenza
Erasmus-Firenza
Erasmus-Firenza
Erasmus-Firenza
Erasmus-Firenza
Erasmus-Firenza
Erasmus-Firenza
Erasmus-Firenza
Erasmus-Firenza
Erasmus-Firenza