Poticanje čitanja lektira

„Čitanje djeci ne treba predstavljati kao dosadan posao, dužnost. Treba ga ponuditi na poklon.“

viber slika 2023-04-22 08-05-54-203

 - Kate DiCamillo

Znate li?

„Smisao čitanja je razumijevanje poruke koju je pisac ostavio u pisanom obliku, u obliku koji su pisac i čitatelj poruke prije prihvatili kao zajednički. Poruka sadrži simbole, zamjene za riječi složene u rečenice koje iznose smisao poruke“ (Čudina-Obradović, 2003: 15).

„Čitanje se može definirati kao višeslojan i složen proces koji se razvija od početnoga prepoznavanja slova abecede preko razabiranja riječi i iskaza do njihova povezivanja koje proizvodi ili oblikuje razumljivo značenje.“ (prema Grosman, 2010:20).

Razvijati interes za čitanje zadaća je svakoga učitelja jer se tako razvija i kultura čitanja učenika. Kako motivirati učenike na čitanje i što uspješnije razvijati čitalačku kulturu svojih učenika?

Učitelji primjenjuju suvremene nastavne strategije  za poticanje čitanja. Usmjereno čitanje, čitanje  usmjereno na unutarnju motivaciju učenika kako bi čitanje učenicima postalo zabavno.

Čitalačka kompetencija učenika izuzetno je važna jer je potrebna za razumijevanje svih sadržaja koje pred učenika postavlja obrazovanje.

Tijekom cijele nastavne godine naši učitelji nositelji su različitih aktivnosti kojima potiču čitalačke kompetencije učenika.

Obilježili smo sve važne dane kojima se promovira čitalačka aktivnosti:

11. ožujak – Dani hrvatskog jezika (11.-17.3) i 21. 3. Svjetski danu poezije.

2.4. Međunarodni dan dječje knjige,  22.4. Dan hrvatske knjige, 23.4. Svjetski dan knjige.

 Omogućujemo učenicima da pokažu svoje talente, sudjeluju u izvannastavnim aktivnostima u kojima se razvijaju jezično-govorne sposobnosti, sudjeluju na mnogim  natječajima u kojima se traži sposobnost čitanja s razumijevanjem ili stvaralačko pisanje, sudjeluju u Nacionalnom projektu za poticanje čitanja i promicanje kulture čitanja – Natjecanje u znanju i kreativnosti „Čitanjem do zvijezda“, međunarodnom projektu „Čitanje ne poznaje granice/Čitanje ne poznaje meje“ projekt  za promociju čitanja i nacionalnog identiteta te  razvoja različitih vrsta pismenost

Kako naši učitelji potiču razvoj kompetencije čitanja možete pročitati, pogledati fotografije aktivnosti i video prikaze.

1. c r.

Posjet školskoj i gradskoj knjižnici; Slovo našeg imena. (Prilog: fotografije)

Učiteljica, Jelena Sabolić

PŠ Reka 1. i 3. r.

 21. travnja 2023. godine održana radionica u područnoj školi Reka, sudjelovali učenici 1. i 3. razreda. Nakon čitanja slikovnice „Roboti“ Kašmira Huseinovića, učenici su s knjižničarkom razgovarali o tome bi li voljeli imati robota, kakav bi bio i u čemu bi im pomagao, poigrali se robotom. Na kraju su učenici dodijelili boje određenim dijelovima slikovnice koju su prethodno čuli pomoću robota, raščlanili i prepričali priču.

Učiteljice: Dora Valent i Iva Zrinjski

Poveznica: https://www.knjiznica-koprivnica.hr/vijesti/bibliobusna-sluzba-radionicama-robotike-obiljezila-ovogodisnju-noc-knjige/

3. a r.

Kako bismo i mi dali svoj doprinos u obilježavanju važnih dana u poticanju čitanja na sat Hrvatskoga jezika svatko od nas donio je svoju omiljenu knjigu.  Upoznali smo jedni druge sa svojom omiljenom knjigom te pročitali najdraže retke kako bi potaknuli i zainteresirali svoje prijatelje da je i oni pročitaju. Puno smo naučili i dobro se zabavili. (Prilog: fotografije)

Učiteljica, Dragana Dukarić

 

4. a r.

a) „Pročitaj i ti, pa mi reci!“, projektna aktivnost učenika 4. a r.

Učenici su prema vlastitom izboru pročitali knjigu, pripremili  o pročitanom djelu plakat s ciljem preporuke za čitanje svojim suučenicima.

b) Suodnos hrvatskoga jezika/književnost i stvaralaštvo/ „Priče iz davnine“ Ivane Brlić Mažuranić; pričokaz (scenska igra) i matematike (učenici osmišljavaju zadatke).

Robotika i Lego-kocke: ispričaj drugačiji kraj, novi lik u bajci, pogodi lik iz bajke.

Suodnos likovne kulture, hrvatskoga jezika, prirode i društva i sata razrednika. Učenici su oblikovali posudice za olovke od kartonske ambalaže, ilustrirali događaj iz bajke/likove iz bajke te ukrasili posudice za olovke. (Prilog fotografije.)

Poveznice:

Pričokaz 1. https://bit.ly/44dQKgf

Pričokaz 2. https://bit.ly/3Nohq7g

 

Lektira 5. a i 5. b  r.

Grigor Vitez i Zvonimir Balog/ 7. a i 7. b Dobriša Cesarić. Učenicima je objašnjen pojam“ blackout“ poezije i dobili su zadatak da zacrnjivanjem ili bojama osmisle vlastite pjesme. (Prilog: fotografije)

Učiteljica, Helena Jakopiček

Lektira na drugačiji način, učiteljica Anita Ružman Branković

Blackout poezija - Priče iz Vukovara Siniše Glavaševića, nakon posjeta Vukovaru i obrade lektire.

Likovi – “Priče iz davnine“, Ivane Brlić Mažuranić.

Izbor iz lirike Dobriše Cesarića i Paje Kanižaja-učenička „pjesmarica“ (Prilog: fotografije)

 

 

Učiteljica, Suzana Hergotić

davnine

viber slika 2023-04-18 19-39-30-768

viber slika 2023-04-18 19-39-31-112

viber slika 2023-04-18 20-13-58-368

viber slika 2023-04-18 20-14-45-866

viber slika 2023-04-18 20-16-23-209

viber slika 2023-04-18 20-16-49-989

viber slika 2023-04-18 20-16-50-347

viber slika 2023-04-22 08-04-00-168

viber slika 2023-04-22 08-05-51-123

viber slika 2023-04-22 08-05-57-801

3 a