U trećoj radionici učenici su uređivali vanjsku vrtnu gredicu u dvorištu škole. Gredicu je pripremila spremačica Mirela Cvrtila i domar Marijan Plavec, a vrijedne ručice naših učenika posadile su presadnice nevena, lavande i celera te su posadili lučice luka i češnjak. Učenici svakodnevno brinu o ranije posađenom začinskom bilju i redovito ga zalijevaju.

Četvrta radionica je bila likovna, gdje su učenici izradili brošuru u posađenom začinskom bilju. Začinsko bilje su nacrtali te su istraživali o ljekovitosti i uporabi začinskog bilja.

Tijekom zadnje radionice učenici su dobili priliku isprobati didaktička pomagala i društvene igre koje su nabavljene tijekom projekta. U učionici je postavljen pješčanik koji je učenicima najzanimljviji. Pijesak potiče njihovu maštu i probuđuje kreativnost. Ubrzo su se učenici organizirali pa su donijeli i svoje igračke.

Učenice četvrtog razreda zaigrale su igru Čiri-biri bajka koja pruža slobodu, potiče na kreativnost i smišljanje strategija kako kroz pripovijedanje zajedno riješiti neki problem, pri čemu se otkriva i usvaja moralna pouka. Igranjem djeca vježbaju verbalno i emocionalno izražavanje.

Dobili smo i mnoštvo društvenih igara koje učenici polako otkrivaju. Uz to, ponavljali su vrste riječi pomoću kartica za igru pantomime, vježbali pamćenje uz igre Memory i Brainbox te isprobali nove lopte.

Vrijedno pomagalo koje smo dobili je i Šumski kalendar. Pomoću njega učenici prvog i drugog razreda uče godišnja doba, mjesece, dane u tjednu, koliko je sati, vremenske uvjete te doba dana.

Društvene igre su učenicima stalno na raspolaganju, drvene kutije koje su oslikane u prvoj radionici poslužile su kao spremnik za igre. Učenici se mogu njima poslužiti prije početka nastave i za vrijeme odmora.

Projekt je završio 30. studenog, ali s obzirom da je to projekt održivog ravoja, naše aktivnosti tu neće završiti. Imamo još mnogo planova za proljeće, a i za sva buduća razdoblja.

Martina Andrašić 

1

2

3

4  

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

 

 

 

 

 


 

 

Prijava naše škole za sudjelovanju u projektu „LORA – laboratorij održivog razvoja“ prihvaćena je na natječaju udruge Bioteka, u listopadu 2019. Ukupna vrijednost projekta je 1.276.856,40 kn, od čega 1.149.170,76 kn financira Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske kroz Švicarsko-hrvatski program suradnje. Našoj školi je projektom osigurana edukacija voditelja i potpora od 5.000 kn za sufinanciranje nabave opreme.

Projekt se od listopada 2019. provodio u Područnoj školi Jagnjedovec. Planirani ishodi su unaprjeđeno postojeće znanje i vještine djece, razvijenije neformalno, informalno, grupno i mentorirano učenje kroz projektni rad, integrirani elementi održivog razvoja u svakodnevicu, usvojena znanja o toleranciji i ravnopravnosti, ostvarena suradnja s društvenom zajednicom te uvedena praksa održivog razvoja u školske procese.

Za našu školu isplaniran je inspirativan i jedinstven obrazovni program za održivi razvoj, modeliran sukladno potrebama škole.

Zanimljivu šestodnevnu edukaciju pohađala je učiteljica Petra Vedriš koju je u realizaciji projekta naslijedila učiteljica Martina Andrašić. Učiteljica Martina podučava dvanaest učenika u četverorazrednoj kombinaciji i svi su učenici aktivno uključeni u projekt. S obzirom na otegotne okolnosti koje su obilježile tijek nastavne godine: lockdown, online nastava kao i brojna ograničenja projekt se ipak uspješno privodi kraju.

Uz edukaciju, udruga Bioteka nabavila je vrijednu opremu i edukativni materijal koji će učenici godinama koristiti.

Uz pomoć mještana, roditelja, poslovnih partnera, domara i drugih zaposlenika škole, u školskom dvorištu postavljen je paviljon u kojem je radni prostor za izvanučioničke aktivnosti.

Provedene su i dvije od pet planiranih radionica u projektnom ciklusu. Prvu, oslikavanje kutija za edukativni materijal, vodila Đurđica Pošta, učiteljica gošća. Kao motiv izabrano je začinsko i ljekovito bilje kao uvod u drugu radionicu.

Tijekom druge radionice, održane u novopostavljenom paviljonu, učenici su upoznali neko od začinskog bilja, njegovu uporabu i način uzgoja. Učilo se saditi u prikupljene starinske posude, a biljke su stavljene i u ukrasne viseće posude od prirodnog materijala. Logističku potporu osigurala je, spremačica Mirela Cvrtila koja se brinula i za okrijepu sudionika. Radionicu je vodila ravnateljica i biologinja Gordana Gazdić-Buhanec.

Dio biljaka se posadio u viseće sandučiće, a dio će biti posađen u povišenu gredicu u zemlji.

Slijede zanimljive radionice s novim didaktičkim materijalom. Projekt završava krajem studenoga kada ćemo podnijeti cjelokupno izvješće.

Gordana Gazdić-Buhanec,

mag.biol., ravnateljica

01

02

03

04

05

07

08

09

10

06

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

 

26