Tolerancija se odnosi na prihvaćanje drugih ljudi i na ponašanje prema tim ljudima na onaj način na koji bismo željeli da se oni ponašaju prema nama. Tolerantne osobe stoje iza svojih uvjerenja uz uvažavanje uvjerenja drugih ljudi. Dakle, možemo reći da je tolerancija poštovanje tuđih ideja, postupaka ili uvjerenja čak i kad su ona potpuno različita od naših. Tolerancija ne znači prihvatiti loša ponašanja ili žrtvovati svoja uvjerenja. Tolerancija se odnosi i na prihvaćanje ljudi koji imaju neka obilježja koja su stekli rođenjem ili kroz život (invaliditet, izgled). To bi značilo, ako se vratimo na priču o ružnom pačiću, da bi pačića trebali prihvatiti baš takvog kakav je – različit, jedinstven. Da ga je netko odlučio bolje upoznati, uočio bi kod njega neke druge kvalitete.

  1. Dajmo priliku osobama koje su drugačije od nas po bilo čemu, upoznajmo ih!
  2. Prihvatimo kvalitete svake osobe bez obzira na različite stilove života, interese i sposobnosti!
  3. Učimo toleranciji jedni druge!
  4. Slavimo različitost i zajedno gradimo svijet u kojem će biti mjesta za svakoga!

Kako smo obilježili Međunarodni dan tolerancije?

Učenici 2.b razrednog odjela su sa svojom učiteljicom Ljupkom Mihailović obilježili navedeni dan kroz aktivnost Postani super-junak. Učenici su crtali svog omiljenog super-junaka, a zatim smo razgovarali po čemu se super-junaci ističu od drugih te koje su njihove poželjne osobine. Nakon razgovora o poželjnim osobinama kao što su: požrtvovnost empatija, humanost, pomaganje učenici su dobili zadatak da postanu i sami super junaci. Trebali su navesti nešto što im se ne sviđa u školi, kod kuće ili u društvu te osmisliti svoj lik super-junaka. Osmislili su svatko za sebe svoj lik koji se bori protiv nekih od navedenih teškoća. Nakon crtanja priredili smo prezentaciju svakog super-junaka koji nam je ispričao o svojim super-moćima kako bi postali borci za bolji, tolerantniji svijet.

Učiteljica 2.c razrednog odjela, Karmen Bardek, je istaknula: „Most koji učenike 2.c najčešće i najbrže dovodi do važnih spoznaja je umjetnost. U Danu koji podsjeća na poštovanje i uvažavanje drugačijih od nas, njihova osjetila i osjećaje razbudio je crtić Zagreb filma nastao davno u prošlom stoljeću pričajući na svoj način već dobro im poznatu Andersenovu priču „Ružno pače“. Blijedi animirani likovi, pomalo metalan zvuk kakav danas više ne čuju iz modernih uređaja i topla priča slavnog danskog pisca potakli su ih da na svijet pogledaju i srcem. Svidio im se takav pogled jer prolazi kroz sve prepreke i odlazi daleko, daleko, izvan njihove učionice, škole, doma, domovine… Zadrže li tu spoznaju, životne priče velikog svijeta u kojem i sami žive neće morati dugo čekati svoj sretan kraj. Bit će sretne već od samog svog početka!“

Učenici 3. a i 3. b razrednog odjela su sa učiteljicama Draganom Antić i Draganom Dukarić obilježili Međunarodni dan tolerancije na satu hrvatskog jezika. Interpretacijom proznog teksta Anđeli, Sanje McMaster, u kojem su glavni likovi dvije djevojčice, jedna iz Hrvatske, svijetla i bijele boje kože, a druga iz Amerike, tamna i crne boje kože, a obje u japanskom razredu, razgovarali su i učili o toleranciji i prihvaćanju različitosti. Samostalno su oblikovali pouku zaključivši da različita boja kože, različit izgled i jezik koji govore nisu bitni među vršnjacima, prijateljima, pa tako i odraslim ljudima te da su svi jednako vrijedni i imaju iste ili slične interese, želje, nadanja u životu.

Učenici 3.c razrednog odjela su s učiteljicom Đurđicom Pošta obilježili Međunarodni dan tolerancije prigodnom radionicom na navedenu temu.

Učiteljica Lana Culek je čitala učenicima Područne škole Jagnjedovec priču Sanje Pilić o dječaku Jozefu koji je bio drugačiji od druge djece jer je nosio debele naočale i bio povučen. Podsjetila ih je na važnost uvažavanja drugačije djece. Učenici su izradili prigodan plakat i zaključili da nas razlike spajaju.

Mihaela Telebar, socijalna pedagoginja

1 580x326

2 580x435

3 580x326

6 580x435

7 580x411

8 313x435

5 326x435

4 245x435