Engleski jezik

Projekt "Znanje kao dar" se nastavlja

Sastankom za roditelje potencijalno darovitih učenika trećih razreda, koji se održao prošloga petka, započela je druga faza projekta Znanje kao dar.

Na sastanku je g. Bojan Solomun, predstavnik Razvojne agencije Sjever i glavni koordinator projekta, roditeljima pobliže pojasnio cilj i tijek provedbe projekta koji Grad Koprivnica provodi u partnerstvu sa sve tri gradske osnovne škole. G. Solomun je također istaknuo najvažnije elemente projekta, upoznao roditelje s aktivnostima koje su do sada provedene te najavio prvu radionicu s potencijalno darovitim učenicima. Uz g. Solomuna, na sastanku su bili prisutni i razrednice potencijalno darovitih učenika Natalija Sočev, Suzana Hergotić i Dubravka Piščević, zatim Mamče Ilić, školski psiholog, te Martina Kobaš, školska koordinatorica europskih projekata.

Podsjetimo, prva je faza projekta bila posvećena edukaciji učitelja i školskih psihologa, ukupno njih 21 sa sve tri osnovne škole. Edukacije su se odvijale tijekom siječnja, veljače i ožujka ove godine, a vodile su ih stručne osobe koje se već dugi niz godina bave temom darovitosti djece i sprovode ju u praksi ̶ doc. dr. sc. Vesna Vlahović-Štetić, dr. sc. Nina Pavlin-Bernardić, Jasna Cvetković-Lay, dipl. psiholog, te Martina Vučica, dipl. učiteljica razredne nastave. Na šest edukacijskih radionica članovi projektnog tima dobili su dobar teorijski temelj o osobinama darovite djece, raznim predrasudama o darovitoj djeci, izazovima u radu s darovitom djecom te poželjnom pristupu radu s takvom djecom.

Dijelom budžeta projekta financirana je i nabava pametne ploče, tableta, tri prijenosna računala i didaktičkih pomagala koji će nam pomoći u radu s darovitima i nakon što projekt formalno završi.

Osim edukacija, tijekom prve faze školski su psihlozi proveli postupak identifikacije potencijalno darovitih učenika trećih razreda pomoću specijaliziranog instrumentarija. Zanimljiv je podatak da je na svjetskoj razini otprilike 5 - 10 % ispitane djece potencijalno darovito. U javnosti često vlada raširena predrasuda da je visoki kvocijent inteligencije najvažniji znak darovitosti djeteta, no to je samo djelomično utemeljena tvrdnja, jer testiranje potencijalno darovite djece doista uključuje svojevrstan test inteligencije, ali nikako nije jedini test koji se primjenjuje u tom složenom postupku.

Projektom je u veljači 2018. planirano i studijsko putovanje projektnih timova u bratislavsku školu koja radi isključivo s darovitom djecom, Pre mimoriadne nadane deti a gymnazium. Tijekom tog posjeta mogli smo dobiti uvid u rad s darovitim učenicima „iz prve ruke“. Vrata učionica su nas dočekala otvorenima, a učiteljice i ravnateljica škole, ujedno i autorica programa za darovite učenike APROGEN, Jolana Laznibatova, spremno su odgovarale na sva naša pitanja, a pitanja smo imali mnogo.

Evo nekih zanimljivosti koje smo saznali u „darovitoj školi“:

Uvjet za upis djeteta u školu je kvocijent inteligencije 130 ili veći.

Škola obuhvaća 4 razreda osnovne škole i 8 gimnazijskih razreda.

Svaki učenik na kraju godine mora prezentirati svoj projekt.

Razredni odjeli nižih razreda su manji, obično imaju 15-ak učenika.

Učenici imaju poseban predmet koji se zove „Obogaćenje“. Na tom predmetu obrađuju teme koje ih posebno zanimaju.

Uz udžbenike zahtjevnijih sadržaja, učitelji rabe i posebne radne materijale koje su sami izradili.

Uglavnom nema domaće zadaće i sve knjige (osim za engleski jezik) ostaju u školi.

Škola je besplatna, ali roditelji sufinaciraju troškove izrade posebnih radnih materijala.

Učenici su u učionicama uglavnom bosi, a svaka učionica ima i tepih na kojem provode neke aktivnosti s učiteljicom.

Napredak učenika bilježi se u učeničkom dnevniku.

Svjetski poznata sveučilišta često iskazuju interes za učenike ove škole, čak i prije nego što završe školovanje.

 

Detaljnije dojmove naših učitelja o ovoj školi pročitajte u ovogodišnjim Krijesnicama, a fotografije pogledajte u fotogaleriji.

Ubrzo nakon studijskog putovanja bogatim smo programom obilježili Dan darovitih u našoj školi 22. ožujka 2018. Svi učenici koji imaju neki talent dobili su priliku to pokazati prijateljima iz razreda, ali i svojim učiteljima. Našli su se tu nizovi medalja, pehara i priznanja za sportske i glazbene uspjehe, zanimljive vještine iz područja robotike, plesanja, šaha, slaganja Rubikove kocke, pričanja priča... Sigurni smo da će sljedeće godine program biti još raznovrsniji.

Nakon radionica s učenicima, uz vodstvo stručnjaka vanjskih suradnika, dvije terenske nastave za učenike i individualnih konzultacija psihologa s roditeljima, uslijedit će najvažnija, treća, faza projekta. Tada ćemo sabrati dojmove i sve naučeno kako bismo krenuli u izradu individualiziranih planova i programa za darovite učenike.

Krajnji cilj projekta i dugogodišnje nastojanje svih učitelja koji u svakoj svojoj generaciji prepoznaju nekoliko briljantnih pojedinaca koji naočigled odskaču od skupine svojih vršnjaka jest sustavna briga o razvoju potencijala darovitih učenika. Drugim riječima, ovaj projekt treba poslužiti kao dobar temelj kontinuiranog rada s darovitim učenicima koji nadilazi vremenske okvire ovog projekta.

Projekt Znanje kao dar trajat će do 30. studenog 2018., a sufinancira se sredstvima Europskog socijalnog fonda i Grada Koprivnice.

Koprivnica, 11. lipnja 2018.

Martina Kobaš

školska koordinatorica

20180220 084423

IMG 20171031 123012

IMG 20180115 151953

IMG 20180127 133211

IMG 20180220 082258

IMG 20180317 134453

28407429 10211459922679759 821370708 o-3