Članci

Nemčići obilježili Dan sigurnijeg interneta 2020.

dsi

Dana 11. veljače učenici su sa svojim učiteljima različitim aktivnostima obilježili Dan sigurnijeg interneta s ciljem poticanja i promicanja sigurnije i odgovornije upotrebe tehnologije i mobilnih uređaja.

Učenici 1.c su s učiteljicom Natalijom Sočev čitali slikovnicu Internet s Neticom, razgovarali su o uputama koje je dala Netica kako bi bili sigurniji na internetu. 3.a je s učiteljicom Sanjom Šikić Rupa gledao Avanture pingvina Smartija i rješavao kviz o poznavanju interneta. Pokazali su veliko zanimanje za temu cyberbullyinga i iznosili su mnoštvo vlastitih iskustava. Učenici 4.c su s učiteljicom Đurđicom Pošta izrađivali maske na navedenu temu.

4

3

1

2

 


 

2.c je imao integrirani nastavni dan. Na satu Prirode i društva učili su o računalu, mogućnostima rada na računalu, imenovali su osnovne dijelove te ih prepoznavali na razrednom računalu. Povela se i zanimljiva rasprava o tome tko je pametniji - čovjek ili računalo te koliko je pametno računalo ili pametna ploča. Odgovori su bili vrlo zanimljivi i argumentirani. Na satu HJ čitali su slikovnicu Sigurni s Neticom. Učenici su pisali savjete drugoj djeci o tome kako se ponašati na internetu te kako se zaštititi od mogućih opasnosti. Imenovali su odrasle osobe u domu i školi kojima se s povjerenjem mogu obratiti. Na satu Likovne kulture u skupinama su izrađivali plakate na temu Dana sigurnijeg interneta. Na kraju nastavnoga dana vrednovali su proces učenja te kako su se osjećali tijekom rada.

1

2

3

4

5

6

7

8

 


 

Razrednica Martina Kobaš je s učenicima 6.d razgovarala o elektroničkom nasilju. Zajedno su pogledali video Isprepletena priča koji je temeljen na stvarnim događajima. Razgovarali su o sigurnoj uporabi suvremenih tehnologija i zaštiti podataka te su riješili kviz o sigurnosti na internetu. Učenici 7.c su s razrednikom Darkom Sočevom riješili kviz o sigurnosti na internetu te su raspravljali o negativnim stranama interneta i načinima sigurne uporabe.


 

Učenici 6.a, 6.b, i 6.c razrednog odjela su s učiteljem informatike Borisom Toncem igrali online kviz "Dan sigurnijeg interneta" izrađen u online alatu GIMKIT te su učili o pravilima i opasnostima koje se povezuju uz internet.   

Učenici 5.b, 5.c i 7.d razrednog odjela su s učiteljem informatike Danijelom Balaškom pogledali tri kratka videozapisa na temu online identiteta, obilježavanja Dana sigurnijeg interneta 2020. u Hrvatskoj i svijetu te nasilja putem interneta (cyberbullying). Posjetili su mrežni portal „Centar za sigurniji Internet“ gdje su naučili kako i gdje zatražiti pomoć i savjet u slučaju nasilja preko interneta te na koji način i kome prijaviti neželjeni, odnosno ilegalni internetski sadržaj. Nakon rasprave o navedenim temama učenici su ponovili i provjerili svoje znanje odigravši online kviz „Koliko znam o sigurnosti na mobitelu i internetu“.

DSCN0360

DSCN0362

DSCN0367

DSCN0369

DSCN0372

DSCN0373

 

 


 

Učenici 1.b su s učiteljicom Azrom Bodinovac čitali slikovnicu i razgovarali o opasnostima interneta te su crtali po želji što su naučili.  

ines

 


 

 

Dan sigurnijeg interneta u 2.b

Uvodni dio

S učenicima sam razgovarala  tome što je Internet, a oni su naveli primjere na koji način ga koriste: pronalaze informacije, gledaju crtane filmove, prate youtubere, slušaju glazbu, istražuju kako napraviti neke korisne predmete…

Središnji dio aktivnosti

a) Podsjetila sam ih kako smo i na nastavi povremeno na internetu i uz moju pomoć su naveli sadržaje koje koristimo: umjetnička djela za sat likovne kulture, glazbala za sat glazbene kulture, fotografije kulturno – povijesnih spomenika, rješavamo zadatke  na wordwallu, izzi platformi…

Uočili smo i zaključili kako internet može biti vrlo koristan.

b) Uključila sam razredni projektor, te smo na  internetu zajedno pogledali dva filmića o internetskom bontonu i opasnostima koje nam prijete ako prihvatimo „prijateljstvo“ nepoznatih osoba.

https://www.youtube.com/watch?v=hUvX3YiFqWg

https://www.youtube.com/watch?v=Tw1L_fghorY

Uz pomoć vesele Netice učenici su spoznali pravila o sigurnosti na internetu.

Izdvojili smo glavna  pravila ponašanja na internetu da bismo bili sigurni. Dva plakata, na kojima je vidljiv broj na kojem možemo potražiti savjet/pomoć u slučaju potrebe,  postavili smo na zid učionice.

Završni dio aktivnosti

Učenici su u informativku prepisali web adresu, a pokazala sam im još neke stranice na kojima mogu naći zanimljive igrice, video i savjete o sigurnosti na internetu.

Proveli smo zanimljiv i ugodan sat razrednika, a učenici su rekli da će stranicu s  Neticom proučiti i s roditeljima.


 

 

Učenici 4.a obilježili su Dan sigurnijeg interneta upoznajući računalo Munju i njegove prednosti. Munja se voli družiti s drugim računalima u čitavom svijetu no naučili smo kako da to radi sigurno. Zaključili smo koje nam sve opasnosti prijete putem interneta i kako se odnositi služeći se s njim (chat, e-mail, viber, virusi, pedofilija...). Proučivši "5 savjeta za sigurno korištenje interneta" nacrtali smo znakove koji podučavaju kako se služiti internetom.

1

2

3

5

6

7

8

9

10

11




Učenici 4.b razreda na nastavi su obilježili Dan sigurnijeg interneta učeći na satu hrvatskog jezika o računalu, internetu i chatu interpretacijom prigodnog igrokaza Računalo Munja. Potom su na satu razrednika pogledali primjerene edukativne video priloge o sigurnosti na internetu te razgovarali o njima kao i o iskustvu učenika vezanom uz sigurnije korištenje interneta. Za domaći uradak učenici su rješavali zadatke u radnoj bilježnici hrvatskog jezika o prednostima i nedostatcima uporabe računala i interneta. Sljedeći dan su, radi utvrđivanja naučenog, prema osobnom izboru učenika izrađivali stripove i/ili pisali sastavke na temu sigurnijeg korištenja interneta koje su potom čitali i analizirali. Učenici 4. B razreda izuzetno su aktivno sudjelovali u svim aktivnostima, iznosili osobna mišljenja i zaključke. 

20200212 171542

20200214 163045

20200214 163048

20200214 163246

 


 

 

Učenici PŠ Jagnjedovec su pričali na koji se način koriste Internetom, pročitali su online slikovnicu „Sigurni s Neticom“, preuzetu s internetske stranice Centra za sigurniji Internet. Na kraju sata razrednika riješili su kviz „10 pitanja o sigurnosti“ te zaključili da smo sigurni online. Na satu likovne kulture izradili su plakat „5 savjeta za sigurno korištenje Interneta“.

1

2

 

 

Mihaela Telebar, socijalna pedagoginja