Projekt „Razvoj kurikulumske kulture“ realiziran i u koprivničkim školama

Škola „Antun Nemčić Gostovinski“ ove školske godine prijavila se za sudjelovanje u IPA projektu „Razvoj kurikulumske kulture: Osnaživanje škola za razvoj i implementaciju školskog kurikuluma“, koji provodi Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu i Forum za slobodu odgoja, uz podršku Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta i Agencije za odgoj i obrazovanje. Nakon što je odabrana za sudjelovanje između šezdeset škola Republike Hrvatske, iz 10 županija: Koprivničko-križevačka, Ličko-senjska, Osječko-baranjska, Primorsko-goranska, Sisačko-moslavačka, Splitsko-dalmatinska, Vukovarsko-srijemska, Zagrebačka, Šibensko-kninska i Grad Zagreb, naša škola pratila je i provodila sve planirane smjernice projekta. U projektu su sudjelovale sve koprivničke osnovne škole.

Cilj projekta bilo je osnažiti dionike obrazovnog sustava za djelotvoran razvoj, implementaciju i evaluaciju školskih kurikuluma u obveznom obrazovanju.

U sklopu projekta, od 1. do 5. travnja 2014., održan je trening za trenere na Plitvičkim jezerima. Na treningu su sudjelovali učitelji i stručni suradnici iz deset županija. Tijekom treninga upoznali su se s odnosom nacionalnog i školskog kurikuluma u hrvatskom i međunarodnom kontekstu, teorijskim osnovama kurikuluma, planiranjem kurikuluma na nacionalnoj i školskoj razini te komunikacijskim vještinama nužnim za vođenje radionica.

Osobito smo ponosni na profesoricu Lidiju Vranar koja je iz naše škole odabrana za trenera u razvoju kurikulumske kulture.

Ona je sudjelovala u svim projektnim zadaćama za trenere koji su educirali školske timove u Koprivničko –križevačkoj županiji.

U našoj školi formiran je tim za „Razvoj kurikulumske kulture: Osnaživanje škola za razvoj i implementaciju školskog kurikuluma“ u sastavu: Suzana Herogotić, učiteljica , Franka Ružić, socijalna pedagoginja i Hrvoje Šelimber, učitelj matematike.

Školski tim aktivno je sudjelovao u trodnevnoj edukaciji za predstavnike školskih timova o pristupima razvoju i primjeni školskog kurikuluma.

Školski tim rukovodio je osmišljavanjem inoviranog školskog kurikuluma polazeći od potreba i interesa učenika naše škole te lokalne zajednice, zajedno sa ravnateljicom Gordanom Gazdić Buhanec, mag. biol.

Proces planiranja školskog kurikuluma ostvaren je uz podršku i savjetovanje trenerica Marije Halaček, prof. hrvatskog jezika i Jasne Relja, pedagoginje.

Školski kurikulum naše škole rađen je prema planu rada predloženih različitih aktivnosti, a osobito smo se pridržavali smjernica i materijala razvijenih od strane ekspertnog tima Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu.

U izradu školskog kurikuluma osim ravnateljice naše škole, aktivno su se uključili svi učitelji naše škole i stručni suradnici kroz organizirane radionice, ankete, savjetovanjima, razrednim vijećima i učiteljskim vijećima.

Na Završnoj konferenciji projekta IPA Osnaživanje škola za razvoj i implementaciju školskog kurikuluma koja je održana 11.veljače 2015. u Opatiji, sudjelovala je prof. povijesti Lidija Vranar u svojstvu trenerice i Suzana Hergotić kao predstavnica našeg školskog tima.

Podijelili smo iskustva stečena tijekom rada na izradi i implementaciji školskih kurikuluma te razmotrili mogućnosti nastavka rada na razvoju kurikulumske kulture i nakon završetka projekta. Škola je istaknuta kao svijetli primjer kvalitetnog rada.

Predavači završne konferencije bili su dr.sc. Branislava Baranović, dr.sc. Vlatka Domović, Eli Pijaca Plavšić, dr.sc. Vlasta Vizek Vidović, te voditeljica dr.sc. Branislava Baranović iz Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu.

Učiteljica Suzana Hergotić

Razvoj kurikulmske kulture
Razvoj kurikulmske kulture
Razvoj kurikulmske kulture
Razvoj kurikulmske kulture
Razvoj kurikulmske kulture
Razvoj kurikulmske kulture
Razvoj kurikulmske kulture
Razvoj kurikulmske kulture