Blackout poetry

BLACKOUT POETRY ZATAMNI-BLOKIRAJ, ZAOKRUŽI-BIRAJ

Učenici 4.a čitali su poeziju Zvonimira Baloga „Nevidljiva Iva“. Jedan od zadataka koji sam im pripremila nakon samostalnoga čitanja zbirke pjesama bila je stvaralačka aktivnost „Blackout poezija“, a ujedno kao najava aktivnosti uz 11. ožujak – Danima hrvatskog jezika (11.-17.3) i 21. 3. Svjetskom danu poezije.

Blackout poetry

„Zatamnjena/zacrnjena” poezija naziv je pjesme koja je izvedena zatamnjivanjem neželjenih riječi iz teksta/pjesme uz korištenje: markera, flomastera, tuša te se bilo koji tekst/pjesma može oblikovati u „zamračenu/zatamnjenu/zacrnjenu” pjesmu.

Umjetnik zatamnjenjem „blokira” određene riječi, a odabrane riječi, one koje želi zadržati s markerom, flomasterom zaokruži riječ ili nacrta okvir oko riječi koje želi zadržati. Tako nastaje nova, neovisna cjelina.

Uz glazbenu podlogu koja je bila poticajni čimbenik za kreativne ideje, učenici su pratili dobivene upute i samostalno stvarali „blackout poeziju“. Kod učenika sam jačala motivaciju za stjecanje književnoteorijskih pojmova, dobili su uvid u reprezentativne tekstove hrvatske i svjetske književnosti „blackout“ poezije, ponovili značajke vizuelne poezije te ujedno razvijali stvaralačko i kritičko mišljenje o književnom tekstu, proširivali vlastito iskustvo čitanja i pisanja.

Samoprocjena učenika bila je usmjerena na sastavljanje dijelova u cjelinu i grafički organizirati novi tekst/pjesmu/stihove uz pravopisnu točnost i slovopisnu čitkost.

Nakon što su oblikovali nove cjeline, objašnjavali su i uspoređivali svoja zapažanja, misli i osjećaje s mislima i osjećajima drugih učenika te povezivali sadržaj, temu i motive novog teksta s vlastitim iskustvom.

Autor: učiteljica, Suzana Hergotić

DIGITALNA IZLOŽBA UČENIČKIH RADOVA: „BLACKOUT POEZIJA“, POVEZNICA:

https://wakelet.com/wake/IkFgpuvYN6kIKiYqf42yE