Svjetski dan čitanja naglas u našoj školi 2023.

citanje naglasSvjetski dan čitanja naglas koji se slavi 1.veljače obilježili smo različitim aktivnostima.

U 3.c razredu učenici su za domaću zadaću morali istražiti što su čitali njihovi roditelji, bake, djedovi, prabake i pradjedovi za lektiru. Na satu Hrvatskog jezika posjetile su ih „Volonterke penzionerke“ Marija i Milica koje su im pročitale ulomke iz svojih najdražih djela iz djetinjstva. Tu su se našli brojni zanimljivi naslovi, a učenici su primijetili da su neka djela aktualna još i danas (Vlak u snijegu, Družba Pere Kvržice, Ježeva kućica..). Slušajući priče tete Milice i tete Marije učenici su povezali gradivo Hrvatskog jezika i Prirode i društva učeći o prošlosti, sadašnjosti i budućnosti.

Učenici 3.b razreda imali su malu radionicu pričanja i čitanja priča u školskoj knjižnici. Svaka je grupa dobila nekoliko kartica s motivima od kojih su morali napisati smiješnu priču. Nakon toga, naglas su pročitali svoje zabavne priče ostalim učenicima. Kako povezati pingvina, kišobran i bubanj u priču znaju samo naši kreativni učenici.

Učiteljica Suzana Hergotić pripremila je zanimljivu aktivnost za svoj čitateljski klub:

Učenici tijekom izvannastavne grupe Čitalačkog kluba razvijaju ljubav prema knjizi, unapređuju svoje čitalačke sposobnosti različitim strategijama, razvijaju vještinu slušanja, obogaćuju rječnik, a radom u paru ili grupi razvijaju socijalne vještine.

1. veljače 2023. obilježili smo Svjetski dan čitanja naglas, slavili smo snagu riječi, čitali naglas poeziju, povezali doživljaj i razumijevanje pjesme/teksta s vlastitim misaonim i emotivnim reakcijama, učenici su se međusobno poticali na čitanje. Pokazali su radoznalost, sklonost i znatiželju za komunikaciju s književnim tekstom. Učenici su izražajno čitali poeziju pazeći na intonaciju i način na koji su izgovarali riječi, glasovno su isticali riječi u rečenici ovisi o rečeničnom znaku, sadržaju pjesme i emocijama.

Osim razvijanja vještina čitanja cilj mij je bio razvijati vještinu slušanja, razumijevanja i osobnog doživljavanja. Učenici koji su slušali čitanje svojih vršnjaka proveli su međuvršnjačko vrednovanje: izražajno čitanje suučenika, ali su i koristili predložak ilustracija likova-praznih lica pomoću koji su likovno prikazali doživljaj čitanja svojih vršnjaka, snimili smo čitanje poezije pomoću diktafona.

Međuvršnjačku procjenu učenici proveli raspravom uz pomoć tvrdnja: Čitanje je bilo izražajno. Učenik/učenica tijekom čitanja mijenja glasnoću i brzinu. Svojim čitanjem učenik/učenica pokazuje slušatelju vlastiti doživljaj i emocije potaknute sadržajem pjesme/teksta. Evaluaciju aktivnosti: učenicima se sviđala današnja aktivnost, bila im je zanimljiva i zabavna.

Više fotografija i audiozapisi: Svjetski dan čitanja naglas