La(R)a – Lančana (Re)Akcija 2018.

U razdoblju od siječnja do svibnja 2018. godine učenici 4. razreda Područne škole Reka sa socijalnom pedagoginjom Mihaelom Telebar prošli su trening socijalnih vještina pod nazivom La(R)a – Lančana (Re)Akcija.

Prema konceptu rizičnih i zaštitnih čimbenika, učenje socijalnih vještina predstavlja značajan zaštitni čimbenik u razvoju djeteta. Trening socijalnih vještina LaRa dio je Školskog preventivnog programa naše škole te kao takav i sastavnica Školskog kurikuluma za 2017./18. godinu. Socijalne vještine su naučeni oblici ponašanja, odnosno uvježbane sposobnosti. Uče se od najranijeg djetinjstva, u obitelji – spontano, imitacijom, metodom pokušaja i pogrešaka. Kasnije se utvrđuju ili mijenjaju kroz interakciju s ostalim grupama (vršnjaci, škola, radne skupine i dr.) i širim socijalnim okruženjem (Ajduković i Pečnik, 1994., prema Ferić, Kranželić Tavra, 2003.). „Socijalne vještine su ponašanja koja se koriste u svakodnevnom životu da bi imali dobre odnose s ljudima koji nas okružuju. One se mogu naučiti i uvježbati“, naučili smo na prvoj radionici. 

Jedan od najučinkovitijih pristupa učenja socijalnih vještina je trening socijalnih vještina -"trening" se odnosi na dio učenja i uvježbavanja. Kako se primjenjuju, učenici su vidjeli kroz video materijale sa primjerima, a sami su se okušali u njihovoj primjeni igranjem uloga u gotovo svakoj radionici.

Roditelji su na roditeljskom sastanku bili upoznati sa sadržajem programa i načinom provedbe. Učenici su kroz radionice razvijali svoje vještine poput predstavljanja i upoznavanja, slušanja, prepoznavanja i iskazivanja osjećaja, kontrole ljutnje, rješavanja problema, empatije i suradnje. Sažetak svake radionice nosili su kući svojim roditeljima kako bi se povećala vjerojatnost primjene naučenog u svakodnevnom životu.

Socijalna pedagoginja Mihaela Telebar

Lara